Zašto newsletter nije spam

Danas je svako poslovanje uskraćeno za celu publiku potencijalnih klijenata, ukoliko digitalni marketing nije na nivou. Pod digitalnim marketingom, naravno, podrazumevamo marketnig na socijalnim mrežama, poput Fejsbuka, Instagrama, Tvitera i Linkedina. Pre nego što išta podelimo na društvenim mrežama, moramo se pobirnuti da je naša veb stranica pregledna i informativna. Time smo postavili osnove naše digitalne prezentacije internet zajednici. Međutim, često zaboravljamo bitnu stavku internet marketinga - imejl marketing.

Možda vam deluje da je imejl tvorevina prošlosti i da se prave tajne digitalnih marketara zapravo kriju u stečenom znanju o funckionisanju društvenih mreža, povećanju broja pregleda i visokom kotiranju na Gugl pretraživaču. To su, svakako, bitne stavke uspešnog internet marketinga. Međutim, poslovna korespondencija (što interna, što eksterna), trebalo bi da se obavlja putem poslovnog imejla. Imejl je stacionar kontakt informacija naših saradnika i klijenata, otvoren prostor za komunikaciju, bez ograničenja.

Kada smo utvrdili funkciju i značaj imejl komunikacije, posebnu pažnju moramo posvetiti najuticajnijem aksesoaru imejl marketinga - Newsletteru. Šta predstavlja newsletter?

Samo ime nastaje kombinacijom dva engleska termina: News (novine, vesti) i Letter (pismo). Najjednostavnija definicija bi bila da je newsletter digitalno pismo o najnovijim vestima vezanim za određeno poslovanje.

Putem Newslettera postojeće i potencijalne klijente, kupce i potrošače, obaveštavamo o aktivnostima i promenama u našem poslovanju. Email pokriva jednu temu, koja je interesantna onima koji su se prijavili i pristali da dobijaju ovakav vid obaveštenja. Dakle, vi sami odlučujete da li želite da vam na imejl adresu stižu aktuelne informacije vezane za određenu nišu poslovanja, sami odlučujete da li su i koliko te informacije vama zanimljive i korisne.

S druge strane, ukoliko šaljete Newslettere ispred svoje kompanije, oni će vam omogućiti bogatu bazu imejlova. Periodična newsletter obaveštenja povećaće svest o vašem brendu i neće dozvoliti klijentima da na vas zaborave. Održavate komunikaciju s klijentima, a oni prate svaki rast i napredak vašeg poslovanja, pa stiču ideju i o vašem uspehu. Newsletter je odličan asistent za promocije, a vi sami određujete učestalost slanja informacija primaocima.

Uverili smo se u sve pozitivne strane newslettera. Zbog toga je nepravedno porediti ga, ili čak poistovetiti, sa spam poštom. Spam poruke predstavljaju zloupotrebu elektronske pošte. To su poruke koje primamo bez svoje volje i saglasnosti, a nude nam informacije koje su neprimerene i od kojih nemamo koristi. Spam je zapravo potpuna suprotnost Newsletteru. Newsletter nudi informacije koje smo pristali da dobijamo, koje su nam interesantne i korisne. Spam poruka prosleđuje informacije na koje nismo pristali, koje su nam najčešće potpuno nezanimljive i samo nam zatrpavaju Inbox.

Dok cela internet zajednica traži nove načine da se potpuno izbori sa Spam imejlovima, newsletter doživljava svoj procvat. Iako je i dalje često zanemaren instrument digitalnog marketinga, kampanja koja sadrži ovakav oblik oglašavanja, daje osetno bolje rezultate. Newseltter je reklama koja je svaki put drugačija, sami je osmišljavate i vrlo efikasno je targetirate na ciljnu grupu. Ukoliko želite da uključite Email u svoj digitalni pristup, obratite ste stručnjacima, kako biste ostvarili maksimalne rezultate i proširili bazu imejl adresa. InDigital agencija godinama prati napredak Newslettera u digitalnoj komunikaciji. Ukoliko ste rešili da internet prezentaciju poslovanja podignete na viši nivo, obratite se našem timu, da zajedno kreiramo prvi newsletter vaše kompanije, kojim ćete započeti dugoročnu komunikaciju sa svojim klijentima.