Uloga dizajna u digitalnom marketingu

<

Digitalni marketing od nas zahteva da trošimo različite resurse da bismo ostavarili naše poslovne ciljeve. Međutim, koju god pojedinačnu granu digitalnog marketinga da izaberemo kao primarnu za našu strategiju, ostaju dva elementa koja ostaju bez razlike. To su copy i dizajn.

Pisanje copy-ja je neophodno koliko i dizajn. Međutim, pre nego što ubacimo copy, moramo da imamo odgovarajući dizajn koji će naše poslovne namere predstaviti na najbolji način.

Ipak, dizajn je širok pojam, i ljudi ga često pogrešno razumeju. Zato, pogledaćemo neke od načina na koji dizajn igra ključnu ulogu u kampanjama digitalnog marketinga:

Uspostavljanje identiteta brenda

Dizajn određuje vizuelni identitet vašeg poslovanja, a to je ono sa čim potencijalni kupci prvo saobraćaju. Naime, pre bilo kakve reklame, organske ili plaćene, dizajn logoa ili brenda jeste ono što vas čini prepoznatljivim. Kada jednom uspostavite interakciju sa potencijalnim kupcem, ili kada jednom vide vašu internet reklamu, prepoznaće vas bilo gde prema vizuelnom prikazu vašeg brenda.

Pomislite samo na brendove kao što Su “Nike” ili “Coca-Cola”. Iako je dizajn njihovog logo-a jednostavan, on je svetski poznat i prepoznatljiv.

U svim navedenim slučajevima dizajn brenda govori za čitav brend i to je ono što je spoljno. Pre toga, dizajn kao ulogu ima unapređivanja vaših kanala prodaje, web i mobilnih, kao i vaših prodajnih materijala.

Unapređivanje kanala prodaje

Iako je za većinu ljudi prva asocijacija na reč dizajn logo, dizajn igra ogromnu ulogu u “sređivanju” kanala prodaje. U profesionalnoj terminologjji to je ono što označavamo terminima “web design” i “responsive design”. Ovi termini se odnose na to kako ćete dizajnirati ili “srediti” npr. vaš sajt, ali i to kako se on prikazuje na mobilnim uređajima.

Tako, jedna od osnovnih stvari bi bila da imate što manje “elemenata” na vašoj stranici. Pod elementima ubrajamo sve ono što se nalazi na stranici, od teksta, slika pa i do dugmića. U suštini, svaka stranica bi trebala da služi za jednu, određenu svrhu.

Prema poslednjim trendovima neophodno je da vaš dizajn bude “responsive”, tačnije da bude optimizovan za mobilne uređaje. Sve više ljudi obavlja pretraživanje i kupovinu putem mobilnih uređaja, pa i dizajniranje sajta tako da dobro izgleda i na mobilnom treba da bude vaš prioritet.

Sređivanje vaših prodajnih materijala

Pored uređivanja sajta, dizajn se najbolje ogleda u tome kako spremate vaše prodajne materijale. Pod prodajnim materijalima ne računamo samo prodajne mejlove ili opise proizvoda. Naprotiv, ovde uključujemo i landing stranice, sam sajt, kao i objave za društvene mreže.

Kao i prilikom uređivanja sajta, uređivanje prodajnih materijala podrazumeva sređivanje sadržaja tako da što više zainteresuje potencijalnog kupca. U elemente dizajna na kojima se može raditi ubrajamo:

  • Font
  • Slike
  • Boja
  • Raspored samih elemenata

Preporučuje se da se na osnovu ovih elemenata napravi “style guide” što predstavlja dokument u kome ćete udariti “temelje” toga kako ćete dizajnirati stranice i materijale za potrebe vašeg poslovanja. Ali, sve od dizajniranja brenda, do sajta, i na kraju prodajnih materijala pravite prema meri svojih mušterija.

Dizan po meri mušterije

Koliko i sve druge tehnike unutar digitalnog marketinga, i dizajn je u potpunosti okrenut mušteriji. Ono što ga čini toliko posebnim jeste što dizajn čini da se mušterija što duže zadrži na kanalu prodaje, posveti više pažnje vašem poslovanju, i odluči se da kupi. U tom smislu se dizajn odnosi na brend, sajt i prodajne materijale. Objasnimo to na ovaj način.

Prilikom dizajniranja brenda birate osnovnu šemu boja, sliku ili logo, kao i font. Nadalje, ovo će postati osnovna formula za sve što ćete raditi, a prema njoj ćete praviti i “style guide”. Da biste bili uspešni u ovome nije dovoljno da imate samo ideju, već i da ona ima veze sa vašim poslovanjem. Doduše, možete probati nešto eksperimentalnije, kao što “Apple” za logo svog brenda ima jabuku, a prodaje tehničke proizvode.

Kada znate kako želite da predstavljate vaš brend, znate i kakav bi websajt odgovorao vašem brendu. Prema njemu ćete organizovati sajt da bude funkcionalan, ali i primamljiv za vaše potencijalne klijente. Dakle, prema poznavanju vaše ciljane demografije, ali i dizajnu brenda uredićete sajt. Ukratko, to znači da ćete rasporediti elemente na stranici, dizajnirati samu stranicu i učiniti je što primamljivijom za klijenta a takođe, dizajniraćete je tako da može što lakše da se pregleda na mobilnim uređajima.

Nakon web dizajna ostaje da uredite vaše materijale i oni moraju da budu u skladu sa vašim sajtom i brendom. Na osnovu toga ćete birati slike i dizajnirati grafike za blogove, prodajna pisma, landing stranice, emailove, i društvene mreže.

Sada, svi vaši marketing napori dobijaju i prijatno lice, a uz njega i krunu čitavog vašeg truda. Bez obzira na strategiju koju ste napravili pored copy-ja, dizajn predstavlja nezaobilazan element. Uloga dizajna u digitalnom marketingu jeste davanja lica vašem poslovanju tako da vaša svaka ponuda bude ona koju mušterija ne želi da odbije. Ili još bolje, ne može.