Trendovi u digitalnom marketingu predviđeni za 2020. godinu

Ako ste u poslednjih par godina imali priliku da se bavite ili susrećete se sa digitalnim marketingom, sigurno ste primetili se ponaša gotovo kao živo biće: raste, razvija se i sazreva. Glavni zadatak marketinga jeste da prati svoju publiku i priđe joj na način koji će okupirati pažnju i izazvati interesovanje i radoznalost. Ako se targetirana publika virtuelno seli sa jedne platforme na drugu, ili jedan medij zamenjuje drugim, zadatak digitalnog marketinga je da je u stopu prati.

Godina pred nama, prema predviđanjima eksperata, donosi nam neke novosti u svetu digitalnog marketinga. Promene nisu nešto neočekivano kada je digitalni marketing u pitanju, te bi svaku godinu trebalo da dočekamo spremni, bar onoliko koliko je to u našoj moći. Zato su nam predviđanja za narednu godinu veoma važna - nude nam “sneak peek” u trendove koji će uskoro postati aktuelni. Naravno, na ovakva predviđanja se nikada ne možemo osloniti u potpunosti, nego ih uglavnom koristimo kao smernice.

Za 2020. godinu predviđa se povećan intenzitet marketinških aktivnosti na Facebook Messenger-u. Predviđanje kaže da će ovaj servis za razmenu poruka doživeti pravi procvat kada je digitalni marketing u pitanju. Osnova za prve marketinške korake već postoji - Facebook Messenger broji oko 1.3 milijarde aktivnih korisnika. Dakle, targetirana publika se tamo verovatno već nalazi, a samo je preostalo da je tu dočeka i vaša reklama. Za početak, Messenger omogućava mnogo opušteniju i direktnu komunikaciju, te se feedback dobija blagovremeno, konkretno i u toku konverzacije. Zahvaljujući personalizovanom pristupu, lakše se gradi i poverenje između dve strane. Ističe se i sve veća upotreba chatbotova prilikom komunikacije, čime se posao olakšava, a obim posla smanjuje. Posledica razvoja NLP-a (Natural Language Processing) i AI (Artificial Intelligence), jeste da programi konstruisani za svojevrsno ćaskanje, postaju sposobni da aktivno odgovaraju na poruke i digitalne čatove, te su sve kompetentniji da efektivno iznesu kvazi-konverzacije sa ljudima. Sve veća upotreba chatbotova, uštedeće vreme i novac (izbegava se situacija da jedan zaposleni mora više puta da ponavlja isti razgovor sa istom mušterijom).

Sledeća stavka čiji se uspon predviđa za godinu pred nama, jeste intenzivno audio reklamiranje. Kada se spomene audio reklamiranje, oni stariji će se odmah setiti radija (sumnjamo da se i u jednom domaćinstvu može naći radio prijemnik koji je i dalje u aktivnoj upotrebi). Iako era radija umire, mlađe generacije će audio sadržaj verovatno povezati sa strimovanjem i podkastom. Mada je pojava televizije potpomogla izumiranju radija kao glavnog medija (video killed the radio star), deluje da će se ovaj put situacija preokrenuti. Naime, mladi su stalno u pokretu, a audio materijal im je dostupan i onda kada video materijal nije: dok trče, šetaju psa, spremaju stan, putuju do posla ili škole… Podkast možete pustiti kad god to vama odgovara, nema zamaranja očiju, niti sati provedenih pred ekranom. Kada je reč o marketingu, ono što je presudno, jeste da otkrijete kakav tip podkasta sluša vaša targetirana publika i koje teme je zanimaju. Primera radi, ako prodajete sportsku opremu, verovatno ćete želeti da se vaša reklama čuje u nekom emitovanju o sportu ili zdravom životu. Dodatni benefit je i to što slušaoci nemaju opciju da vašu reklamu preskoče. Jednostavno, moraće da je odslušaju. Ako uspete da ubacite reklamu za svoje poslovanje u slušani podkast, veće su šanse da će publika dati priliku vašem brendu, budući da vaš asortiman preporučuje osoba u koju imaju poverenja. Ukoliko se bavite prodajom video igara ili opreme za konzole, mesto za vašu reklamu je sigurno u strimovima poznatih gejmera. Putem podkasta se ostvaruje intiman i autentičan odnos sa publikom, a informacija dolazi do publike i onda kada to video poruka ne može.

Akcenat se stavlja i na interaktivni sadržaj. Kako biste zadržali publiku, više nije dovoljno da osmislite kreativne postove - vaše objave moraju da zaintrigiraju i angažuju publiku. Sadržaj bi trebalo da bude formulisan kroz ankete ili izazove. Interaktivni story ads na Instagramu već danas imaju mnogo bolji odziv od običnih oglasa.

Imejl liste nikada neće “izaći iz mode” iz prostog razloga što će verovatno zauvek biti okosnica temeljnog marketinga. Međutim, i lead magneti sada dobijaju novo ruho - mogu biti interpretirani kroz kvizove ili višednevne izazove. Sadržaj bi trebalo da zabavlja, edukuje ili rešava problem (instant ili nakon perioda od 5-10 dana). Izazovi koji obećavaju promenu nakon višednevnog praćenja određenog režima, u publici bude radoznalost, nadu, a ponekad čak i inat (što sve dovodi do situacije da je publika spremna da isproba šta god joj servirate).

Novu godinu uvek dočekujemo sa nekim planovima i neizbežnim novogodišnjim odlukama. Kada je reč o digitalnom marketingu, u 2020. godini nas, izgleda, čeka mnogo učenja i prilagođavanja. Međutim, kao što već rekosmo, digitalni marketing se ponaša gotovo kao živo biće i diše tako što opipava puls svoje publike. Na nama je da ispratimo sve promene i potrudimo se da nastavimo istim tempom.

Puno sreće u digitalnoj 2020. godini!