Šta je quality score i kako ga unaprediti

<

Jedna od prvih stvari koje polaznici nauče prilikom priprema za polaganje Google AdWords Fundamentals sertifikata jeste quality score. Ovo je parametar koji određuje uspešnost vaše kampanje, budući da istovremeno određuje na kom mestu je pozicionirana vaša reklama kao i to koliko plaćate za nju.

Lako dolazi do zabune o tome šta je quality score a za vas i vaše poslovanje mnogo je bitno kako ga poboljšati i unaprediti vašu PPC marketing kampanju. Čak i među PPC stručnjacima ovo ostaje neverovatno kompleksna tema. Zato je neophodno prvo odgovoriti na pitanje šta je uopšte quality score.

Šta je Quality score

Quality score je Google-ovo određivanje kvaliteta i relevantnosti vaših reklama i ključnih reči. Koristi se da bi se odredio vaš cost-per-click (CPC), a množi se vašim maksimalnim bidom da odredi vaš Ad rank ili poziciju koju će vaše reklama zauzeti u pretraživaču nakon ad aukcije.

Zavisi od nekoliko faktora uključujući:

  • Vaš CTR(click-through rate)
  • Relevantnosti reklame
  • Relevantnosti i kvaliteta landing stranice

Iako sada znamo šta sačinjava ovo merilo, moramo da znamo i zašto treba da radimo na tome da ga poboljšamo. Sa višim quality score-om, Google vas nagrađuje:

  • Višom pozicijom reklame u pretraživaču
  • Smanjenom cenom ukupnog PPC oglašavanja

Prilikom popravljanja quality score-a prve stvari na koje možete obratiti pažnju su:

  • Pretraživanje ključnih reči
  • Organizovanje ključnih reči
  • Dodavanje negativnih ključnih reči
  • Prepravljanje AdWords Ad-a (reklame)
  • Optimizovanje landing stranica
Poboljšajte strukturu

Pre nego što krenete bilo šta da prepravljate treba da znate da svako od ovih merila je uvek u međusobnom uticaju. To znači da treba da gledate kako ovi elementi saobraću da biste povećali položaj reklame i smanjili cenu oglašavanja.

Prvo što možete da uradite jeste da se otarasite određenih ključnih reči iz kampanje. Dakle, pogledajte vaše ključne reči. Ukoliko želite da krenete odavde a ne znate koje biste ključne reči uklonili najlakše vam je da sačuvate one koje vrše konverziju i donose novac.

Nakon toga, možete obrisati one koje su predugačke u smislu da su long-tail keywords ili one koje donose dosta impresija ali ne vrše konverziju. Saobraćaj koji dobijate a koji ne doprinosi ostvarivanju konverzije ne mora biti dobar po vas.

Sada možete da se koncetrišete na doterivanje ostalih elemenata. Za početak, ovo prerađivanje će vam pomoći tako što ćete dobiti novi uvid u to kako da preradite reklamu i kako da optimizujete landing stranicu.

Takođe, izborom relevantnijih ključnih reči pomažete povećavanju CTR-a. Povećanje CTR-a u okviru quality score-a zavisi od toga kakvu reklamu napravite i kakva vam je landing stranica. Ukoliko imate dobru reklamu koja vodi na relevantnu landing stranicu imaćete i veći click-through-rate.

Zato, za povećanje CTR-a preporučuje se da:

  • Koristite negativne ključne reči
  • Povećate vaše bidove
  • Dodajte ad ekstenzije
  • Imate dobar CTA
  • Napišete dobar copy za vašu reklamu

Sada možete preći na sređivanje dva ostala paramatera. To su vaš ad (reklama) i landing stranica.

Sredite vaš ad

Da biste uspešno sredili reklamu treba samo da obratite pažnju na vaše poslovanje i vašu landing stranicu. Kako je već ranije pomenuto, reklama i landing stranica su neraskidivo povezavani u PPC marketingu.

Dakle, reklama koja će se prikazati u pretraživaču mora da bude relevantna za landing stranicu na koju vodi. Zato, prva stvar koju možete uraditi jeste da pregledate vaš ad copy. Pored toga, obavezno treba da iskoristite i ad ekstenzije ako već niste.

Među najčešće korišćenim su:

  • Callout
  • Sitelink
  • Structured snippets

Prilikom sređivanja copy-ja treba da obratite to šta nudite, ali tako da pogledate šta je od vaše ponude relevantno za vašeg klijenta. Primer ovoga bi bio da u reklamu ubacite koje pogodnosti nudite prilikom pukovina. Primer bi bio besplatna dostava. Uz to, važno je da imate i dobar call-to-action. Ostaje samo da uskladite ad sa landing stranicom.

Optimizujte landing stranicu

Ukoliko imate dobar dizajn stranice, verovatno sa tehničke strane ne treba prerada. Najčešće, za optimizaciju se preporučuje da:

  • Preuredite copy
  • Preuredite CTA
  • Dodate slike ili video koji bolje prikazuju vaš proizvod ili uslugu
  • Ubacite svedočanstva vaših klijenata
  • Nađete bolje dizajnersko rešenje

U suštini treba da vidite kako da najbolje prikažete vašu ponudu putem landing stranice. Naravno, ona opet mora da bude relevantna za reklamu koja dovodi do nje.

Sa uvidom u podatke vaše kampanje ostaje samo da ih iskoristite za testiranje i potom za optimizaciju. Sada kada znate šta možete da menjate i kako možete da menjate te parametre, jedino što ostaje jeste testiranje.