Početničke SEO greške - ima li Google miljenike?

Nije tajna da je kvalitetan SEO (Search Engine Optimization) ključ uspešnog i profitabilnog onlajn nastupa. Međutim, nije više tajna ni da se algoritmi najpopularnijeg pretraživača uporno menjaju, te je teško ispratiti nove zahteve i zadatke koje pred nas stavlja Google. Prema dostupnim podacima, Google je 2010. izvršio čak 516 promena algoritma. Ipak, to je ništa u poređenju sa 1.653 izmene u 2016. i 3.234 u 2018. godini. Sa prosečno 9 promena u algoritmu dnevno, teško je ispratiti svaki potez ovog pretraživača i uvek dati adekvatan odgovor. Međutim, trud se isplati. U samo jednoj sekundi, izvrši se 76.289 Google pretraga. Najlakši način da potencijalni klijent organskom pretragom pronađe vaše poslovanje, je upravo preko pretraživača. Jasno je da je mudro uložiti vreme, trud i resurse u kvalitetnu optimizaciju, kako bi se što bolje pozicionirali prilikom pretrage. Zadatak nije nimalo lak, a početničke SEO greške nekada se potkradu čak i iskusnim marketarima!

Prvu grešku je lako uočiti, a vrlo lako i ispraviti - tiče se upisivanja datuma u URL. Redovno plasiranje sadržaja je veoma važno, jer ćemo tako postati i ostati prepoznatljivi i aktuelni - osobine koje Google ceni. Ukoliko pišete blog, jednostavan način da organizujete blog postove jeste unošenjem datuma objave posta u URL. Samim pogledom na URL, dobijamo informaciju i o datumu objave. Međutim, čekirajući naznaku datuma, Google stiče utisak da je dati post aktuelan samo za određeni datum. Google je alergičan na lažne i “bajate” vesti, te vašu objavu neće smatrati relevantnom nakon isteka datuma naznačenog u URL-u. Većina industrija ne doživljava značajne promene u načinu poslovanja preko noći, pa će informacije koje ste naveli u vašem blog postu, verovatno biti vredne i validne i nekoliko meseci, pa i nekoliko godina nakon objave. Ipak, Google ne ulazi u detalje, pa naznačen datum koristi kao jednostavan kriterijum za eliminaciju “ustajalih” vesti. Odreagujte na vreme i jednostavno uklonite datum iz svojih URL-ova. Prema istraživanju, ako uklonite datume iz svojih URL-ova, sledi povećanje organskih poseta do čak 50%.

Sledeća greška se u određenoj meri nadovezuje na prethodnu. Važno je uložiti vreme u kreiranje adekvatnog sadržaja. Sadržaj bi trebalo da bude informativan, edukativan i zabavan. Nikad dovoljno postova koje odlikuju ovakve osobine! Međutim, ono što bi moglo da vas koči u ostvarivanju vaših SEO ciljeva, jeste činjenica da kreiran sadržaj kasnije ne prolazi reviziju i nije apdejtovan. Pre nego što nagomilate novi sadržaj, postarajte se da je onaj ranije kreiran i dalje relevantan. Nakon revizije i apdejta, Google će vaše starije postove prepoznati kao aktuelne, te će ih bolje kotirati. Ako je reč o blog postovima, nije potrebno pisati ceo tekst iz početka. Reviziju možemo započeti proverom tačnosti navedenih informacija, korekcijom ukoliko je neophodna, te unošenjem dodatnih pasusa, ako smo u međuvremenu saznali neke nove informacije. Ukoliko su upravo plasirane inovacije u industriji kojom se vaše poslovanje bavi, ranije objavljeni post možete dopuniti najnovijim vestima, pa tako sav sadržaj ostaje relevantan i Google ga kao takvog i prepoznaje.

Važno je da svoj sajt doživljavamo kao celinu, a ne kao skup različitih kategorija. Složeniji web sajtovi se uglavnom sastoje iz više stranica, ali je svaka ta stranica deo jedne veće celine - vašeg domena. Kada kreirate novi sadržaj, slobodno se pozovite na ranije objavljen sadržaj, ako je tema relevantna i za vašu trenutnu objavu. Na ovaj način ćete sve sekcije svog sajta povezati u jednu dinamičnu celinu. Prilikom kreiranja novog sadržaja, možete ostaviti linkove ka sadržaju koji je nešto ranije objavljen, te ćete na ovaj način povezati ceo sajt i podići sopstveni rejting.

Nemojte se fokusirati isključivo na SEO strategiju, nego i na kreiranje brenda. Prepoznatljivi brendovi privlače ljude, jer postaju garancija vrednosti i kvaliteta. Već smo spomenuli da je Google, poput svih većih društvenih platformi kao što su Facebook, Twitter, Linkedin, alergičan na lažne vesti. Kreiranje stabilnog brenda koji korisnici cene, jedan je od načina da Google vaše poslovanje prepozna kao ozbiljno i inovativno, i visoko vas rangira prilikom pretrage važnih ključnih reči. Angažujte se oko prikupljanja e-mail adresa postojećih i potencijalnih klijenata, kako biste ih obavestili o svim novostima i promenama u vezi vašeg poslovanja i tako ih namamili da se redovno vraćaju na vaš sajt. Stvorite jak i prepoznatljiv brend, a posledice ćete uočiti kao uspon u rangiranju prilikom Google pretrage.

Kada se prvi put susretnu sa optimizacijom, mnogi zadovoljenje prohteva pretraživača stavljaju ispred zadovoljenja potreba potrošača i tu prave veliku grešku. Google rangira vaše poslovanje upravo na osnovu reakcija posetilaca sajta. Koristeći “user metrics”, Google prati ponašanje posetilaca sajta. Ako prilikom posete vašeg sajta, većina već nakon par sekundi napušta landing stranicu - Google prepoznaje da je reč o sajtu koji ne daje relevantne ili adekvatne informacije. Usmeravanjem svojih napora isključivo na optimizaciju i stalnim traganjem za načinom da udovoljimo algoritmima koji se neprestano menjaju, rizikujemo da se udaljimo od cilja svakog poslovanja - pružanje kvalitetnog proizvoda ili usluge, ostvarivanje konverzije i pridobijanje novog ili zadržavanje starog klijenta.

Odgovor na pitanje da li Google ima miljenike, pomalo je kompleksan. Pretraživač sam po sebi zaista nema miljenike među poslovanjima - miljenike imaju potrošači, odnosno posetioci sajtova i korisnici proizvoda i usluga. Ako ste miljenik svojih mušterija i klijenata, oni će često pretraživati za vas važne ključne reči i posećivaće vaš sajt, što će Google automatski prepoznati kao signal da se radi o kvalitetnom brendu, koji bi trebalo preporučiti svima - kroz visoko rangiranje prilikom pretrage.

Mi takođe nemamo miljenike među klijentima i nastojimo da svima pružimo najbolje usluge iz oblasti digitalnog marketinga, uključujući tu i adekvatnu i sveobuhvatnu SEO strategiju - bez početničkih grešaka.