Par razloga zašto treba da postavite željeni ROI za vašu social media kampanju

<

Društvene mreže su postale sastavni deo našeg života, pa samim tim i deo poslovanja. Zaista, ostalo je malo poslovanja koja mogu da funkcionišu bez ove online komponente. Međutim, često dolazi do toga da se društvene mreže pogrešno koriste za posao. Imati Facebook, Instagram ili Twitter za ličnu upotrebu nije isto što i koristiti ih za poslovanje, odnosno ne koriste se isto kao za social media kampanju.

Neophodno je postaviti željeni ROI, tačnije neophodno je postaviti željenu dobit na investiciju. Kada to uradimo, daleko je lakše pratiti poslovne ciljeve, ali i unapređivati i sređivati postojeće social media kampanje kojim se služimo. Ovo je par razloga zašto treba da počnete da razmišljate o povratku na investiciju.

1. ROI će ujedno odrediti vaše poslovne ciljeve

Dobit na investiciju je ujedno i realan prikaz vaših poslovnih ciljeva. U zavisnosti od toga da li poslujete lokalno ili šire, da li imate malo ili veliko preduzeće, vaši ciljevi će biti različito postavljeni. Ipak, oni još uvek moraju biti proverljivi, odnosno moraju se odnositi na ono što se može izmeriti.

U većini slučajeva ROI se meri formulom gde se profit deli sa investicijom i množi sa 100 da bi se dobio broj u procentima. Naravno, strogo posmatrano social media kampanja neće nužno imati iste ciljeve kao što su poslovni ciljevi. Naprotiv, njen cilj jeste u tome da ostvari neki od cilejva koji će direktno pospešiti poslovanje.

Ti ciljevi mogu biti povećanje prodaje, zadovoljstvo klijenta, vidljivost brenda, itd. Važno je odaberete one koje su najbitniji za vaše poslovanje.

2. ROI je nešto što se može meriti

Sledeća stvar svakako jeste merenje vaše social media kampanje. Od starta morate biti svesni da broj pratilaca na određenoj društvenoj mreži direktno ne implicira uspeh vaših napora. Naprotiv, ta merila nisu ona merila koje ova vrsta marketinga uzima kao direktno relevantne.

U okviru strategije koju ste spremili morate imati i konkretni cilj koji treba da ostvarite. To može biti:

  • Preuzimanje vašeg digitalnog materijala
  • Dobijanje kontakt podataka od klijenta
  • Prijavljivanje na vaš email email
  • Prodaja

Dok Facebook reach merilo pokazuje koliko ste ljudi „dohvatili“, to merilo nije relevatno u smislu koliki ćete profit ostvariti. Mesto toga, ukoliko se opredelite za neku od navedenih opcija imaćete uvid u to koliko je vaša strategija uspešna. Jednostavno rečeno, bićete u mogućnosti da izmerite uspeh vaših napora.

Zato, pre nego što odete na Twitter ili Instagram postarajte se da znate šta želite. Upravo to i jeste ono što pokušavate da ostvarite.

3. Social media ROI omogućava uvid u to šta treba prepraviti u određenoj strategiji

Nakon što se postavili ciljeve, osmislili strategiju i isprobali je, sada je vreme da vidite kako je ona prošla. Uvek zapamtite da ovakvo razmišljanje strogo počiva na objektivnom merenju, analitici i brojevima.

Ukoliko niste postigli ono što ste zacrtali biće neophodno da modifikujete marketing strategiju. Tačnije, moraćete da modifikujete to kako ste joj pristupili. Neki od proverenih saveta uključuju:

  • Određenje ciljane publike
  • Određenje profila kupca
  • Korišćenje različitih društvenih mreža
  • Drugačiju upotrebu društvenih mreža

Ukoliko vidite da niste ostvarili zacrtano potrebno je samo „doraditi“ već postojeću strategiju. Moguće je da se vaša ciljana publika nalazi „negde drugde“, odnosno na drugoj društvenoj mreži. Srećom, pravljenje sadržaja za društvene mreže je kvantitativno manje, makar zato što su ovi postovi daleko kraći od posta za blog.

Najvažnije je da se držite zacrtanog cilja i da stalno eksperimentišete. Jedino na taj način ćete doći do željenog rezultata.

4. Ovi napori će povećavati vašu celokupnu online vidljivost

Najbolji deo ovog pristupa jeste da on direktno utiče na vašu celukopnu online vidljivost. Ipak, social media marketing kao takav treba koristiti sa određenom zadrškom. Dok je vama svakako u cilju da to bolje pozicionirate vaše poslovanje, morate postupati sa određenom etikom.

Ne smete praviti lažne naloge ili druge lažne materijale za promociju vaših profila na društvenim mrežama. Naprotiv, treba da razmišljate tako da vidite kako možete da uvećate vaš social media ROI.

Na ovaj način uspećete da koncetrišete vaše napore tako da zapravo postignete određene rezultate. Uz to, povećava se vidljivost vašeg poslovanja. Ipak, iako ne uspete iz prve nema potrebe da se brinete. Stvari koje se zasnivaju na proverenim analizima ne možete ni znati kako će ispati dok nemate validne podatke.

Zato gledajte da budete što precizniji, ali isto tako i što kreativniji. To je jedini način da ostvarite sve vaše poslovne ciljeve.