Osnova dobre PPC marketing kampanje

<

Bez ikakve sumnje, PPC marketing je sastavni deo internet oglašavanja. Iako ide ruku uz ruku sa SEO oglašavanjem, bitno se razlikuje po tome što nije organski već je plaćen. Naravno, daleko je od toga da je ovaj vid oglašavanja jednostavan. Naprotiv, nije dovoljno samo staviti pare u mašinu, odnosno uspeh se mora zasnivati na dobro postavljenim osnovama.

Prema tome, da bi ova kampanja bila uspešna, potrebno je obratiti pažnju na sledeće parametre, a to su budžet, ključne reči, iskustvo nakon klika, kao i balans između SEO i PPC kampanje.

1. Budžet

Pre svega, neophodno je odrediti budžet budući da je ovo plaćeni tip oglašavanja, a to kako upravljate vašim budžetom određuje kako će kampanja izgledati. Nije dovoljno samo odvojiti sredstva, naprotiv, potrebno je njima upravljati.

To znači da suštinski nije bitno toliko koliko novca imate da uložite u kampanju. Mesto toga, mnogo je bitnije pravilno postaviti samu kampanju tako da se na nju može očekivati određeni ROI. Međutim, pejžaz marketinga, digitalnog i tradicionalnog jeste umetničko delo besmrtnog života.

Zapravo, budžet mora da opravda samog sebe, jer oglašavanje bez povratka u obliku profita nema smisla. Onaj koji oglašava mora uvek da misli na prodaju, jer je ono put u prodaju.

Budžet takođe mora da bude optimizovan i ekonomično, jer nikada ne možete da pretpostavite šta možete da očekujete od konkurencije. Naravno, uvek možete izabrati prave ključne reči.

2. Ključne reči

Jednostavno, ključne reči su nezaobilazni deo čitave priče o digitalnom marketingu kao takvom. SEO i PPC marketing se u potpunosti zasnivaju na razumevanju, upotrebi i optimizaciji ključnih reči.

Za potrebu SEO kampanje pravite sadržaj na osnovu ključnih reči, dok ih ovde kupujete, tačnije prema njima oblikujete same PPC reklame. Izbor ključnih reči, ali i sam oblik plaćene reklame treba da opravda budžet tako da ga treba pravilno koristiti da bi se postigao željeni ROI.

Najbolja kampanja jeste ona koja uz što manji budžet pravi što veću prodaju, i tako stvari stoje u teoriji, ali u praksi morate da mislite i na konkurenciju koja radi iste stvari koje i vi pokušavate.

Zato, pored dobre analize i dobrog izbora ključnih reči, dobro usmerenog budžeta morate o još nečemu da mislite, o iskustvu nakon klika.

3. Mislite i na iskustvo nakon klika

Velika greška, tačnije početnička greška jeste posmatrati različite segmente marketinga kao odvojene. Kada se govori o njima treba uvek imati na umu da tek zajedno oni postižu pun smisao i efekat.

Kada već govorimo o PPC kampanjama, njih bi trebalo da prati nekoliko stvari:

  • SEO
  • Optimizovan i sređen sajt
  • Optimizovan landing page
  • Social media kampanja sa sličnim ciljevima i istim ključnim rečima
  • Uredna analitika, prepravka i sređivanje postojećih kampanja

Dakle, posao ne prestaje onog trenutka kada je kampanja napravljena i puštena u rad. U današnjem shvatanju uloga podataka i optimizacije je ključna, a sva kreativnost ovog sveta ne može da zameni sistem koji se zasniva na podacima i zato, za potrebe vašeg poslovanja, analitika, optimizacija i iskustvo iza klika mora da bude ključno.

U suštini, plaćena kampanja je šlag na torti svih vaših napora. Kada uspete da sredite svoje online prisustvo, spremni ste i da platite kampanju. Ipak, tu postoji jedna stvar na koju morate da obratite pažnju.

4. „Ubodite“ pravi balans između SEO i PPC kampanje


Najveća greška koju možete da napravite jeste da pomešate ove dve kampanje, budući da zajedno ovi oblici grade ono što je SEM (search engine marketing). Međutim, iako se i jedno i drugo odnosi na pretraživače postoji ključna razlika: jedan je organski dok je drugi plaćen.

Činjenica je da se i jedan i drugi zasnivaju na ključnim rečima ali ipak, SEO kampanja se odlikuje u tome što ona za cilj ima:

  • Optimizaciju sajta
  • Optimizaciju sadržaja na sajtu
  • Optimicija koja uključuje elemente van sajta
  • Pozicioniranje u pretraživačima

Ono što odlikuje SEO jeste da se ove vrste kampanja zasnivaju na dugotrajnim naporima i ostvarivanju strateških ciljeva za potrebe kampanje. Naravno, sa tom zadrškom što nema dva poslovanja koja se mogu optimizovati prema istoj formuli.

Neka poslovanja, doduše, ne traže toliko organskog sadržaja pa je dovoljan samo tehnički SEO, jer će se većinski strategija zasnivati na PPC marketing kampanji, ali mnogo je bitnije obratiti pažnju da se ključne reči ne koriste na isti način za potrebe jednog i drugog. Tako može dođi do prezasićenja i promašaja u optimizaciji i kampanji. Mesto toga da načinite svoje poslovanje vidljivim, može se desiti da zapadne negde u pozadini pretraživača.

Uvek zapamtite da plaćena vidljivost može značajno da unapredi vaše poslovanje. Međutim, kada spojite vaše SEO i PPC napore dobijate uspešnu SEM kampanju koja će vas lansirati na prvo mesto pretraživača i Vaše poslovanje će doživeti siguran uspeh.