Nekoliko trendova u digitalnom marketingu predviđenih za 2018

<

Imati poslovanje, a ne biti prisutan na internetu smatra se receptom za katastrofu. Više nego ikada, poslovanje se razvija online. Iako smo često upoznati sa tim i sličnim frazama, retko razumemo ulogu digitalnog marketinga u poslovanju.

Pogotovo kada pogledamo da je u pitanju mlada industrija koja se konstantno razvija. Iako ste spremni da se oglasite na internetu, preporučljivo je ispratiti predviđene trendove.

Praćenje omogućava najefektivniju promociju vašeg poslovanja. Kao rezultat ima ostvarenje najvišeg profita. Za 2018, u fokusu će biti upotreba podataka i automatizacija sadržaja. To se na sledeći način odslikava na najpopularnije oblike oglašavanja:

PPC ili Paid Per Click marketing

Ove godine naglasak je na strukturisanju podataka. Ustaljene strategije će morati da budu redefinisane. U igru ulazi i „glasovno pretraživanje“. Ono suštinski menja napore da se ostvari najviši ROI:

Sa ovom inovacijom neophodno je ponovo pristupiti traženju ključnih reči. Neophodno je razmišljati na taj način da ljudi drugačije kucaju u pretraživač nego što će „mu govoriti“. Za zaposlene u PPC industriji ovo će se pokazati kao dodatni izazov.

Ipak, pravovremena obrada podataka, testiranje različitih strategija i planiranje dovešće do uspeha. Prema tome, fokus PPC kampanje prvenstveno mora da bude na strukturisanju postojećih podataka. Na kraju, uspeh oglašavanja se većinski zasniva na ovome.

SMM ili Social Media Marketing

Najvidljivije predviđanje odnosi se na uspon videa i efermalnog sadržaja. Smatra se da će video i vizuelni sadržaj u potpunosti preuzeti društvene mreže. Efermalni sadržaj odnosi se na kratak video ili vizuelni materijal dostupan za određeno vreme.

Instagram i Snapchat postavljaju se na čelo društvenih mreža. Na njima je najlakše plasirati efermalni sadržaj. Pored toga, sjajno su mesto za influensere. Influenseri su ljudi sa velikim brojem pratioca koji zastupaju određene brendove.

Smatra se da će njihovo tržište ojačati tokom 2018. Mudro je da se za ove usluge pravi poseban budzet. Plaćeno će lako biti nadoknađeno.

Email marketing

Email marketing je jedan od najstarijih oblika digitalnog marketinga. Međutim, ujedno je i mesto inovacija i originalnosti. Kao što je predviđeno za PPC, tako se i ovde očekuje poseban osvrt na strukturisanje podataka.

Znati kome, zašto i kada da pošaljete email može biti od presudnog značaja za vaš posao. Pogotovo zato što se predviđa da će email oglašavanje sve više praktikovati „1 na 1“. Uz bržu automazaciju i veći broj mejlova, neophodno je pogoditi klijenta u srž.

Zato, dobro napisan sadržaj, automatizovan i poslat probranim klijentima presudan je za email kampanje. Pazite kome, šta, kako i kada šaljete.

Naravno, ovo su samo predviđeni trendovi za 2018. Izvođenje strategije je nešto sasvim drugo. U okviru digitalnog marketinga ne postoje prosti odgovori. Samo zato što znate neku informaciju ne čini da ćete je lako uključiti u svoju strategiju. To zahteva stručnost.

Da bi poslovanje uspelo treba prvo odrediti i postaviti prioritete. Dok je vaša želja da učite i usavršavate se plemenita, dobro je konsultovati nekog sa iskustvom. Kada govorimo o digitalnom marketingu, onda treba govoriti o InDigital agenciji. Istina je da je teško naći problem koji nismo uspeli da rešimo.