Kako povećati stepen konverzije putem social media marketinga

<

Konverzija je jedna od strateških tački, ali i ključnih ciljeva svake marketinške kampanje. Isto to važi i za social media marketing, sa tim što ovaj vid oglašavanja nudi mogućnost za još lakše ostvarenje ovog cilja.

Međutim, ima dosta zabune u tome kako se ostvaruje konverzija na društvenim mrežama. Npr. ona i ne zavisi od broja “lajkova” koji imate, već od toga kako te ljude koji su lajkovali uspešno pretvarate u kupce.

Tehnički zahtevi

Pre nego što krenete na vaš kanal ili kanale na kojima radite social media marketing, pozabavite se tehničkim zahtevima koji se često preskaču. Bez obzira šta prodajete, velika je verovatnoća da ćete imati nekakvu landing stranicu i vaš zadatak počinje ovde.

Društvene mreže vam pomažu da sakupite više potencijalnih kupaca, pa iako možete prodavati direktno sa društvenih mreža, one obično služe da dovedu kupca na landing stranicu. Landing stranica treba da bude takva da podržava responsive design što znači uređivanje stranica na web-u koje mogu da se učitaju na mobilnim uređajima i budu pregledne za korisnike.

Ovo je broj jedan zahtev, budući da se već par godina unazad zna da ljudi internet pretražuju više putem mobilnih uređaja. Ukoliko ste sredili landing stranicu za mobilne uređaje vreme je da se pozabavite linkovima.

Linkovi mogu biti i do landing stranice, ali i do drugih stranica i mogućnosti koje imate na sajtu i na profilima društvenih mreža. Najčešće se treba postarati da imate ispravne linkove ka samoj stranici, zatim ka “shopping kartu” ili stranici gde se sama prodaja odvija, a onda i do drugih, relevatnih stranica.

Pored toga, pobrinite se da su vam slike odgovarajuće, kao i to da su pravilno postavljene. Nakon što ste se postarali za tehničke zahteve, vreme je da se pozabavite sadržajem.

Iskoristite bolje sadržaj

Iako već imate neki sadržaj na društvenim mrežama, bolje pitanje od toga da li imate sadržaj jeste to da li ga dobro koristite. Naime, nije samo stvar u tome da se sadržaj izbacuje nego da to bude sadržaj koji će najviše odgovarati vašoj ciljanoj publici.

Pre nego što krenete da pravite sadržaj, pogledajte analitičke alate od kojih može da se izdvoji Google Analytics ili alati na samim društvenim mrežama. Oni će vam omogućiti da pratite konverzije sa svih kanala i generalno, ceo saobraćaj ka i na vašem sajtu.

Kada dobijete uvid u statistiku vreme je da sredite vaš sadržaj. Za sve ovo ne morate praviti skroz nov sadržaj za svaki kanal, ali morate svaki sadržaj da uredite za odgovarajući kanal. Ukoliko vodite kampanju na Facebook-u i Twitter-u, vi možete koristiti isti sadržaj ali na razlilčit način što znači da treba da iskoristite format koji društvena mreža nudi.

Sada ostaje da spremite prodajne materijale, i materijale koji će voditi do landing stranice i da lansirate i testirate vašu kampanju.

Testirajte

Najbolja stvar od svega u digitalnom marketingu jeste da se sve i uvek može testirati, a potom i optimizovati, pod tim uslovom da ste ostvarili sve tehničke zahteve. Sada ste spremni da se pozabavite testiranjem i optimizacijom. Ipak, pravo je pitanje šta treba uopšte testirati?

Treba krenuti od toga da li je uopšte podignut nivo konverzije. Ukoliko jeste, vaš posao je završen za tu kampanju. Međutim, ukoliko to nije, a jeste ostvarili tehničke uslove, onda morate da proanalizirate vaš sadržaj i ustanovite u čemu je problem. Treba da pogledate vaš copy, kakva vam je slika, i kada objavljujete taj post.

Vreme objavljivanja je važno, zato što putem njega treba da pogodite momenat kada je vaša publika najaktivnija na društvenim mrežama. Ukoliko objavljujete vašu prodajnu ponudu na društvenim mrežama koja treba da vodi do vašeg proizvoda, nema smisla da to radite kada vaša publika nije na internetu, tačnije, kada nije na društvenim mrežama.

Nakon toga, treba da obratite pažnju na sliku, jer je to prva stvar koju će klijent videti bez obzira da li je u pitanju regularan post ili plaćena reklama. Ukoliko slika, kao dizajnersko rešenje, nije dobra, velika je verovatnoća da će kupac odustati od kupovine.

Konačno, testirajte copy. Copy će ovde biti tekst koji predstavlja i nudi vašu ponudu i ukoliko je copy loš, a sve ostalo dobro šansa da prodate proizvod se znatno smanjuje. Ukoliko copy valja a ostali elementi pomalo “štrče” i dalje možete imati dobru prodaju.

Ipak, sve to ćete potvrditi nakon što dobijete povratne podatke. Tada, spremni ste za nova testiranja, a nivo konverzija putem društvenih mreža će se znatno povećati čime postajete spremni da ovaj zanimljiv kanal prodaje učiniti lukrativnijim.