Kako povećati open rate poslatih email-ova

<

Jedna od najbitnijih stvari prilikom email marketing kampanje jeste da onaj koji prima vaše emailove ih zapravo i otvori. Da biste znali koliko njih je otvorilo vaš email, treba da se orijentišete prema open rate metrici.

Razlog zašto je ovo merilo toliko bitno jeste da vam pokaže koliko onih koji su vam dali svoju adresu zapravo saobraća sa vašom marketing kampanjom. Takođe, možete videti šta radi a šta ne radi u vašem pristupu oglašavanja.

Ipak, velika email lista nije garant uspeha. Sa druge strane, veliki broj otvorenih poruka svakako jeste.

Uredite subject line vašem emaila

Ovo je prva stvar koju će kontakt koji dobija email videti kada mu isti pošaljete. Pre nego što vidi bilo koji drugi sadržaj videće subject line.

Za razliku od ostatka sadržaja koji će se naći u samom emailu, subject line mora da “nagovori” primaoca da otvori poruku i ,samim tim, on se mora napisati drugačije nego ostali sadržaj.

Obično se preporučuje da vaš subject line obogatite:

  • Pitanjem
  • Ponudom
  • Humorom
  • Predlogom

Najbitnije jeste da “pogodite”, tačnije da pretpostavite šta je to što treba da navede vaš kontakt da otvori email koji mu šaljete. Ovde je od značaja ukoliko ste ranije npr. pisali tweet-ove ili AdWords reklame.

Dužina je slična i morate da kroz mali broj reči zainteresujete kontakt da otvori vaš email a da biste to što uspešnije uradili, morate da personalizujete vašu poruku.

Personalizujte vaš email

Ključ razumevanja moći i kompetetivne prednosti digitalnog marketinga jeste u mogućnosti dostavljanja vašeg sadržaja i ponude vašem idealnom kupcu. Personalizacija je ključ putem koga uspevate u toj nameri.

Prilikom ovog koraka treba da se vratite na pravljenje “persone vašeg idealnog kupca”. Suštinski, kada pišete sadržaj za email marketing kampanju treba da zamislite kao da prodajete uživo sa tim što je jedina razlika tome što ste ovde ograničeniji dužinom. Tačnije, ovaj vid komunikacije bi trebao da bude kraći, precizniji i direktniji.

Probajte da zamislite kako bi u što manje reči zainteresovali vaš kontakt i to će vam pomoći prilikom pisanja subject line-a. Takođe, bitno je da znate da se u open rate računaju samo oni email-ovi koji su otvoreni ali nisu bounce-ovali. Tačnije, oni emailovi koji su otvoreni i pročitani do kraja.

Zato, gledajte da sav vaš sadržaj uskladite prema onome što bi kontakt zaista moglo da zanima. Bez obzira na cilj emaila ili njegov položaj unutar email marketing kampanje uvek personalizujte.

Nije bitno koliko dobar sadržaj možete da napišete ukoliko taj sadržaj nije ono što vaš kontakt ne želi da pročita. Doduše, iako ga privučete dobrim subject line-om i imate dobar sadržaj, ponovo se može desiti da vaš email neće biti otvoren. Poslali ste ga u pogrešno vreme.

Promenite vreme u kome šaljete vaš email

Iako je to kako sastavite sam email najvažnije za uspeh email marketing kampanje, postoji još jedan detalj koji može povećati ili smanjiti uspeh oglašavanja. To je vreme u kojem šaljete emailove vašim kontaktima.

Naime, većina ljudi je najaktivnija u 10 ili 11 časova prepodne ili od 14 do 17 časova poslepodne. Razlog ovome je to što prvo navedeno vreme jeste onda kada kontakti obično prvi put proveravaju svoju poštu, pogotovo ako su na poslu, ili koriste poslovni email nalog.

Što se tiče drugog navedenog vremena to je vreme kada su ljudi na poslu ili ispunjavaju svoje obaveze i prema većini istraživanja to je vreme kada su ljudi najaktivniji u proveravanju svojih email adresa.

Prema tome, ukoliko i vi organizujete slanje vaših mejlova prema ovom vremenu možete očekivati povećan open rate. Nakon svega, ostaje testiranje. Ukoliko i dalje nemate povećan open rate, ostaje vam da segmentirate vašu email listu.

Segmentirajte vašu email listu

Ukoliko ništa od ovoga nije pomoglo da se uveća open rate vaše email marketing kampanje, ponovo segmentirajte vašu email listu. Probajte da proberete vaše kontakte prema novim parametrima.

Sada, i sa manjom listom kontakta ćete imati veće šanse da povećete open rate, a samim tim i da ostvarite vaše poslovne ciljeve. Zapamtite, nije bitno ukoliko možete da pošaljete email na 10.000 različitih adresa ukoliko nijedan od primalaca nije zainteresovan za vašu ponudu.

Naprotiv, lista koju pravite treba da bude lista takvih kontakta koji će sa velikom sigurnošću prihvatiti vaše ponude. U suprotnom gubi se čitav smisao email marketinga kao jednog od najmoćnihjih i najprominentnijih kanala oglašavanja.

Kao što oprezno i detaljno slažete vašu ponudu, tako slažite i segmentirajte vašu listu. Jedino tako možete da uspete.