Kako napisati kopi za Facebook postove koji privlače pažnju!

Prilikom kreiranja sadržaja za društvene mreže, uvek moramo razmišljati pomalo “outside the box”, a pri tome ostati dovoljno “u kutiji” da ispratimo inpute klijenta (ili potrebe sopstvenog poslovanja). Oglas na Facebooku bi morao da zaintrigira, jer će se u suprotnom izgubiti u moru sličnih oglasa, koji ne zaustavljaju “scroll”.

Statistika kaže da je prosečna osoba “bombardovana” sa preko 1700 oglasa mesečno, ali da registruje samo polovinu. Međutim, sigurno se ne možete prisetiti ni tih 850 oglasa koji su se tokom prošlog meseca vrteli pred vašim očima. U najboljem slučaju, setićete se desetak oglasa koji su uspeli da vas zaintrigiraju, pokrenu na razmišljanje ili navedu na akciju. E, upravo o takvim oglasima mi danas govorimo - Facebook oglasima koji privlače pažnju!

Ako želite da napišete odličan kopi za Facebook ad, predlažemo da ispratite sledećih 5 koraka:

1.  “The hook” ili “udica”

Facebook uglavnom koristimo u trenucima opuštanja. Retko kada ćemo otići na Facebook u potrazi za informacijama (sem ako znamo da se informacija za kojom tragamo nalazi na konkretnoj stranici). To bi značilo da nam, dok skrolujemo kroz postove, misli često odlutaju i sadržaj prolazi kroz svojevrsni podsvesni filter. Tek kada naiđemo na nešto što nam je zaista zanimljivo, filter se raspršuje i vraćamo se u Facebook “realnost”. “The hook”, “The big idea” ili “udicu”, možemo još nazvati i “raspršivač podsvesnog filtera” (mada shvatamo da je ovaj poslednji naziv poprilično rogobatan).

Bilo bi logično da “udicu” postavimo u naslov, odnosno Headline objave. Međutim, Facebook oglas ima nešto drugačiju strukturu od očekivane: Headline se nalazi na samom dnu posta.

 

Iz tog razloga bi “udica” trebalo da bude prva rečenica teksta oglasa. Na raspolaganju vam je 125 karaktera u koje možete da upakujete “udicu”. Nakon prikaza prvih 125 karaktera, pojaviće se dugme “See more”, koje otkriva ostatak sadržaja.

Sam naziv “udica” jasno poručuje šta želimo da postignemo - želimo da “upecamo” nečiju pažnju, namamimo ga da pročita ostatak objave i, u najboljem slučaju, navedemo ga da izvrši konverziju. Da kojim slučajem umesto Facebook oglasa pišemo novinski članak, naša “udica” bi bila odličan naslov ili čak “clickbait”.

2.  “Ad body copy” - “telo oglasa”

Kada ste pažnju privukli - morate je nekako i zadržati. Zato ipak nemojte potrošiti sve kreativne sokove na kreiranje “udice”.

U “telu oglasa” trebalo bi:

  • ponuditi rešenje problema
  • povezati se i/ili pokazati empatiju
  • navesti čitaoca da poželi da sazna još (klik na CTA)

Dužinu “udice” smo vrlo precizno definisali na 125 karaktera. Međutim, dužina “tela oglasa” će značajno varirati u zavisnosti od tona obraćanja, industrije ili tipa oglasa. Uopšteni savet je da kopi oglasa ne bude previše dugačak jer će publika, nakon što klikne na “See more” dugme, odustati i nastaviti da skroluje.

Ipak, dužinu oglasa bi trebalo prilagoditi i potrebi za edukacijom ciljne grupe. Ako je vaš proizvod inovativan i tek se pojavio na tržištu, jasno je da ćete morati da pružite više informacija, da biste ga predstavili potencijalnim kupcima. Kako proizvod bude sticao popularnost, tako će i vaš kopi postajati sve sažetiji. Na kraju dolazimo do reklama (kao u slučaju brenda Coca Cola) koje mogu da se plasiraju bez i jedne izrečene ili napisane reči. Međutim, dok god vaše poslovanje ne poprimi dimenzije takvog giganta, savetujemo da svaki vaš post isprati bar kratak kopi.

3.  CTA - Call To Action

Kada se spomene CTA, odmah pomislimo na dugme koje se nalazi u donjem desnom uglu oglasa: Learn More, Sign Up, Book Now, Shop Now… Ipak, poziv na akciju je toliko važan, da ceo zadatak ne bismo smeli prepustiti samo jednom generičkom dugmetu.

Kao poseban deo kopija, trebalo bi izdvojiti poziv na akciju. Jednom rečenicom pozovite publiku da klikne na link i tako pristupi landing stranici ili sajtu. To je ujedno i odličan način da zaokružite post, pozdravite se, ali i pozovete na dalje druženje.

Primera radi:
Ako želite da saznate još korisnih informacija iz sveta digitalnog marketinga, posetite našu blog stranicu: https://www.indigital.rs/blog/

4.  Vizual

Govorimo o kopiju, a spominjemo vizual - ne, nismo pogrešili. Kreiranje oglasa najčešće započinje osmišljavanjem tekstualnog dela, pa odatle polazi i ideja. Većina kopirajtera već ima zamisao kako bi mogao izgledati vizual koji će pratiti tekst oglasa. Baš iz tog razloga, kopirajter ne bi trebalo da se libi da kolegi dizajneru predoči svoju viziju vizuala.

Sem toga, istraživanja pokazuju da je tekst na vizualu informacija koju će većina zapaziti. Dakle, sam vizual će sadržati tekst koji mora biti upečatljiv. Tekst na vizualu mora biti kratak i jasan. Zapravo možemo govoriti o još jednoj “udici”.

5.  Headline i Description

Kao što smo već rekli - struktura Facebook oglasa nije onakva kakvu bismo očekivali. Headline i Description se nalaze na samom dnu, ispod vizuala.

Velika greška, koja se često sreće, jeste da Headline i Description nude sasvim iste informacije. Ponekad se i izostavi jedna od ove dve stavke - pa imamo oglase gde se vidi samo Headline. Iskoristite priliku da pružite što više informacija na različite načine. Ako vam Facebook daje dodatni prostor za oglašavanje po istoj ceni, zašto taj prostor ne biste maksimalno iskoristili?

Headline i Description možete iskoristiti da naglasite ponudu koja je trenutno aktuelna, istaknete benefite, ili se dodatno potrudite da pozovete publiku na akciju. Savet je da Headline ograničite na 25 karaktera, a Description na 30 karaktera. U suprotnom se može desiti da Facebook ne prikaže deo sadržaja. Važno je napomenuti da Headline i Description nisu dostupni kod svakog tipa Facebook kampanja.

I, na samom kraju, savet - ne budite previše strogi prema sebi. Nekada ćete uspeti da osmislite kompletan oglas bez previše napora: misao se uklapa u broj karaktera, lako je uspostaviti konekciju s publikom, a “udica” kao da se sama piše. Nažalost, biće i trenutaka kada će vam Facebook oglas zadati glavobolju, jer želite mnogo toga da kažete ili, prosto, ne znate odakle da počnete. U takvim situacijama će vam sigurno značiti da se vratite jedan korak unazad i ispratite naših 5 koraka za kreiranje Facebook postova koji privlače pažnju.