Kako napisati email copy koji povećava prodaju

Email marketing je nezaobilazan alat u uspehu svake velike marketing kampanje. Iako vaša lista subscribera nije pretarano velika, to ne mora nikako da utiče na vašu prodaju. Baš naprotiv, prilikom oglavašanja nije bitno koliko ljudi možete da dosegnete, već kolikom broju ljudi možete uspešno da prodate.

Međutim, problem nastaje onda kada su metrike vaše email marketing kampanje slabe. Iako znate kako da postavite email marketing kampanju u servisu, podesite je za različite uređaje i odradite po sekvancama, to nije dovoljno.

Ništa od toga neće imati smisla ukoliko ne napišete dobar email copy. Email copy se odnosi na tekst ili sadržaj kojim ćete promovisati ponudu vašem potencijalnom kupcu. Na osnovu toga, ovo su merila i stavke koje treba da proverite da biste promenili email copy i povećali prodaju.

Integracija podataka

Prvi korak koji treba da napravite jeste da proverite vašu analitiku. Ukoliko imate sajt sigurno je da koristite Google Analytics, a pored toga možda i neki drugi tip analitičkog alata. Same email marketing metrike su dovoljne, ali je uvek bolje konsultovati više izvora.

Vi jeste gospodar vašeg poslovanja, ali ono postoji da vi prodajete proizvod ili uslugu vašem kupcu. Vi znate šta prodajete, ali on zna šta njemu treba da bude prodato, tačnije to šta on želi da kupi.

Zato, praćenje ovakvih analitika može znatno pomoći da napišete još bolji email copy i zapravo prodate kupcu na onaj način na koji on želi da kupi. Naravno, to može imati smisla samo ako je vaš email copy u skladu sa ciljem vaše email marketing kampanje.

Cilj kampanje

Nema smisla slati prodajni email ukoliko vam cilj nije da nešto prodate. Samim tim, optimizacija emaila neće imati nikakvog smisla ukoliko ste kampanju ranije namenili za neku drugu svrhu.

Neophodno je da napravite vašu kampanju ali i njen sadržaj tako da rade u tome da ostvare isti cilj. Nije nužno da uvek insistirate na prodaji, međutim, poželjno je da to makar provučete kroz tekst.

Ukoliko želite da prodajete, vaša email marketing kampanja mora biti organizovana prema onim metrikama, ali i copy-ju tako da prodaje. U praksi, to znači da treba da koristite podatke koji su vezani za prodaju, te treba više da vas zanima koliko je ljudi kliknulo na vaš CTA nego to koliko je njih otvorilo email.

Cilj te kampanje nije da nalazi nove lead-ove, jer ih već imate. Vaša lista je već unapred segmentirana i to je ona lista kojoj želite da prodate, pa nema nikakve potrebe da joj šaljete email koji nije vezan za prodaju. Zato, dotegnite copy i probajte da dostignete željeni ROI.

Željeni ROI

Sve ovo radite da biste postigli željeni ROI. Kada već prodajete putem ovog kanala digitalnog marketinga, onda sigurno očekujete povratak na vašu investiciju. Budući da je email marketing najjeftiniji oblik oglašavanja moguće je postići ROI i do 300%.

Dakle, jedini način da ne zaradite novac ovim vidom oglašavanja jeste da se ne oglašavate na pravi način. Budući da imate mogućnost lakog podešavanja, optimizacije, A/B testiranja, imate mogućnost dorađivanja i sređivanja copy-ja dok konačno ne obezbedite prodaju.

Samo treba biti realan. Ukoliko niste ostvarili prethodno postavljeni ROI, stišajte ambicije i probajte da postavite niži ciljani broj, pa zatim napišite copy za prodaju. Probajte da se postavite kao da morate da napravite 2 prodaje ovog meseca i ono što je jako važno, personalizujte email copy.

Dovršite ga na pravi način. Stavite odgovarajući CTA.

Call to action (CTA)

Pregledali ste analitiku i iskoristili je da preusmerite ciljeve vaše email marketing kampanje. Vaša nova kampanja ima segmentiranu listu kontakata kojima ćete slati prodajni email, budući da je cilj ove kampanje prodaja. Odredili ste željeni ROI, i sa svim navedenim pišete email copy. Ostaje samo da ga završite, a to ćete kada postavite odgovarajući CTA.

Prilikom A/B testiranja Google Adwords reklame, landing page stranice, emaila ili bilo kog copy-ja uvek treba testirati CTA. Razlika između toga da na kraju vašeg emaila piše samo “kupi” ili “kupite sada” može biti ono što će odrediti hoće li biti prodaje.

Iako ste odlično napisali prodajni email copy, to ne mora ništa značiti ukoliko ga niste završili na pravi način i kada ponovo pišete email copy dobro pogledajte šta se uradili prethodni put i unapredite to.

Probajte da se stavite u poziciju onoga ko čita taj email. Zapitajte se, da li bi vi, kada pročitate to, zaista poželili da kupite taj prozivod. Osim toga, ukoliko još nemate prodaju ovim kanalom digitalnog marketinga, ne brinite. Budući da je relativno besplatan, možete ga testirati dok ne ostanete bez ideja.