Zašto je machine learning neizostavan trend 2019. godine

Inovacije novih tehnlogija, najveći uticaj imaju na poslovanja u kojima cirkuliše velika količina novca. PPC marketing je ,zasigurno, jedna od ekonomičnijih marketinških strategija. Od svih trendova kojima smo bili svedoci u godini za nama, jedan trend će se definitivno zadržati i u 2019. godini: machine learning.

Za razliku od deep learning-a, kada veštačka inteligencija uči da realizuje određene zadatke na doslovno isti način kao njen tvorac - čovek, machine learning predstavlja nov način učenja, prikupljanjem podataka i njihovim unapređivanjem.

Machine learning je unapredio PPC marketng na nekoliko načina:

Automatizacija

PPC marketari su, do sada, trošili impozantan broj radnih sati na proučavanje podataka, krucijalnih za izvođenje neophodnih, repetitivnih zadataka. Razvojem machine learning-a, PPC marketari dobijaju luksuz i opciju da odvoje više vremena za planiranje samih PPC kampanja, budući da mašina odrađuje deo posla umesto njih.

Uz to, segmente procesa je moguće i automatizovati, čime cela PPC strategija, postaje daleko uspešnija. Prednost automatizacije je očigledna - omogućava mašini da potpuno preuzme rad na određenim fragmentima procesa, a oni se direktno odražavaju na zdravlje PPC naloga. Marketar, dodatno, štedi dragoceno vreme.

Međutim, ovaj koncept nije potpuno nov, budući da se skripte za potrebe PPC kampanje, koriste već godinama unazad. Skripte, direktne preteče machine learning-a, koristile su se kako bi pospešile planiranje i pojednostavile proces PPC marketinga. Ipak, machine learning je daleko sofisticiraniji, te su i njegove mogućnosti višestruko naprednije, naročito kada govorimo o upotrebljivosti podataka.

Upotrebljivost podataka

Zadatak machine learning-a jeste da korišćenje podataka učini bržim i jednostavnijim. Spekuliše se da će machine learning u budućnosti, uticati i na efikasniji rad s ključnim rečima. Za sada, najčešće se upotrebljava za eliminaciju nepotrebnih podatka, od kojih korisnik nema benefit. Cilj machine learning-a je i da olakša organizaciju PPC naloga, kao i to da unapredi iskustvo kupovine i kreiranja reklama. Veštačka inteligencija nam pomaže da velike količine informacija lakše segmentiramo i koristimo za potrebe PPC kampanja.

S obzirom na to da će svaka PPC agencija gledati da, u budućnosti, unapredi već postojeću metodologiju i način rada, trend korišćenja machine learning-a, ne nazire svoj kraj. Naprotiv, trend se uveliko širi i napreduje. Iskusni marketari prognoziraju da će napredak veštačke inteligencije, unaprediti i već postojeće opcije oglašavanja.

Bolje PPC iskustvo

Machine learning, jednostavno, čini PPC oglašavanje praktičnim i sveobuhvatnim. Osnovni zadatak PPC tima, sada je da se koncetriše na strategiju pronalaženja ciljane publike i ostvarivanja što bolje konverzije, dok se mašina bavi tehničkim delom kampanje.

Machine learning će, bez sumnje, postati dominantan trend 2019. godine. Pored drugih trendova, kao što su AR i VR, IoT i uključenje blockchain-a, machine learning već nalazi sigurnu poziciju u digitalnom marketingu. PPC je specifičan vid oglašavanja, a machine learning nalazi rešenja u situacijama kad drugi trendovi zakazuju.

Daleko je dan kada će marketar moći opušteno da sedi i “naređuje” mašini. Ipak, machine learning nam već danas omogućava da ubrzamo realizaciju i optimizujemo vreme potrebno za pripremu kampanje.