Kako da kreirate e-mail listu - brzo i besplatno!

Lista e-mail adresa najveće je blago svakog marketara. Zapravo se radi o veoma korisnim informacijama, koje se u internet oglašavanju mogu iskoristiti na različite načine. Pored e-mail marketinga, e-mail adrese se mogu koristiti i za precizno targetiranje prilikom kreiranja Facebook kampanja. Jasno je da su e-mail liste vrlo vredne, ali ostaje pitanje kako do njih doći.

1.  Kviz

Jedna od metoda prikupljanja e-mail adresa je putem kviza ili anketa. Za učestvovanje u kvizu, publici morate ponuditi određenu nagradu. Nagrada ne mora da bude materijalna, ali mora biti korisna, zabavna i informativna. U trendu je i postavljanje različitih kalkulatora na sajt. Primera radi, kalukulator na osnovu unetih informacija korisniku može izbaciti najpovoljniju polisu osiguranja, najpovoljniji kredit, uslove hipotekovanja… Informacija neophodna za pokretanje kviza trebalo bi da bude e-mail adresa korisnika, na koju ćete poslati rezultate.

2.  Vebinari

Popularnost vebinara raste, a posebno popularni su postali za vreme karantina. Vebinar omogućava upoznavanje i direktnu komunikaciju. Jasno je da će osoba radije ostaviti svoju e-mail adresu nekome s kim je ostvarila interakciju nego potpunom neznancu. Samo 20-30 minuta onlajn interakcije dovoljno je da na nekoga ostavite jak utisak.

3.  Exit Pop-up

Sigurno ste imali priliku da se susretnete s pop-up reklamama u momentu kada ste želeli da napustite određeni sajt. Exit Pop-up reklame su zapravo poslednji pokušaji poslovanja da vas zadrže na svom sajtu. Primera radi, ako ste upravo posetili sajt marketing agencije i odlučili da ga napustite, iskočiće vam pop-up reklama s pitanjem da li želite da povećate promet na društvenim mrežama. Dalje ćete dobiti instrukciju da ostavite svoju e-mail adresu, kako bi vas neko kontaktirao ili kako bi vam poslali sav neophodan materijal.

Nema previše ljubitelja pop-up reklama i mnogi ih smatraju prenapadnim. Međutim, ako neko već planira da napusti vaš sajt, šta gubite time što ćete ga još jednom pitati da vam ostavi svoju e-mail adresu? Ako ne želite da budete previše napadni, možete koristiti i cookie base pop-up. To bi značilo da će posetiocu samo jednom iskočiti pop-up reklama. Ako napusti vaš sajt i zatim se posle nekog vremena vrati, pop-up reklama mu neće ponovo iskočiti. Na taj način možete biti sigurni da niste previše dosadni i napadni.

4.  In-text lead magneti

Oko ove metode ćete se morati malo više potruditi, ali rezultati gotovo nikada ne izostaju. Primera radi, objavili ste tekst koji nudi kompletan tutorijal za oglašavanje na Facebooku. Negde u tekstu navedite da nudite popularno zvani cheat sheet, koji će čitaocima pomoći da ceo proces oglašavanja u velikoj meri pojednostave i ubrzaju. Zatražite samo e-mail adresu na koju ćete poslati sav potreban materijal.

Jasno je da je za ovu metodu neophodno uložiti dosta rada i kreative i zaista ponuditi korisno rešenje. Međutim, upravo to rešenje će navesti čitaoce da ostave svoju e-mail adresu i nastave da se vraćaju na vaš blog, u potrazi za dodatnim korisnim materijalom.

Koristeći bilo koju od navedenih metoda, sigurno ćete generisati podugačku listu e-mail adresa. Postoji i zamka - nemojte postati pohlepni i napadni. Nemojte koristiti sve navedene metode istovremeno, niti “zloupotrebljavati” jednu metodu. Primera radi, niko ne želi da mu u toku jedne posete sajtu iskoči 6 pop-up reklama u veoma kratkom periodu.

Nakon što ste e-mail adrese prikupili, vreme je za akciju. Uspostavite komunikaciju, šaljite privlačne i korisne newslettere, ne dozvolite da na vas zaborave. Jednom mesečno pročistite listu, ocenite feedback. Ako vaši imejlovi ostaju neotvoreni ili završavaju u spamu, nema razloga da nastavite da šaljete materijale na istu adresu. E-mail lista jeste zlata vredna, ali samo ako je iskoristite na pravi način.

E-mail marketing i dalje se smatra jednom od najefikasnijih metoda internet marketinga. Predstavlja jednu od najšire korišćenih metoda onlajn promocije, a za posledicu ima povećanje svesti o brendu i povećanje prodaje targetiranjem definisanih ciljnih grupa. Ukoliko želite da pokrenete e-mail marketing za svoje poslovanje, slobodno nam se obratite. Generisanje e-mail liste tada postaje naš zadatak.