Instagram story, alat koji omogućava da pretvorite pratioce u kupce

<

Oglašavanje na društvenim mrežima se u najvećem broju slučaja odnosi na plaćene reklame pri čemu su najpoznatnaji oblici Facebook Ads, Instagram Ads i Twitter Ads.

Svaka od ovih metoda zahteva upravljanje aplikacijom za pravljenje reklama, kao i poznavanjem metodologije ovog tipa digitalnog marketinga. Neplaćeni pristup ovome često ne zadovoljava potrebe malih poslovanja. Instagram Story čitavu igru menja.

Instagram story je poseban jer se uvek pojavljuje u feed-u ljudi koji vas prate i za razliku od Ads (plaćenih reklama), on traje jedan dan, možete ih napraviti koliko želite i ne morate da plaćate za njih.

Ipak, da bi vaše poslovanje raslo a vaša social media marketing kampanja napredovala, trebali bi da planirate kako i kada objavljujete storije a ovo su saveti pomoću kojih možete vaše pratioce pretvorite u kupce.

Instagram kao platforma za social media marketing

Instagram ima mnogo korisnika. Svi oni nešto „prate“ i pretražuju, lajkuju i komentarišu, ali to i dalje ne znači da kupuju od poslovanja koja „prate“.

Dok svako može da ima nalog sa zanimljivim videima i slikama, to ne znači da će njegov nalog nešto i prodavati. Ukoliko je social media marketing kampanja postavljena da bude kanal prodaje ili deo prodajnog levka, na prodaju bi se i trebalo orijentisati.

Jedno od osnovnih pravila marketinga jeste da čist saobraćaj nije direktno srazmeran tome koliko ćete proizvoda prodati. Naprotiv, posao marketinga nije samo u tome da obezbedi saobraćaj ili vidljivost nego da obezbedi konverziju u vidu prodaje.

Instagram, kao platforma za digitalni marketing se koristi za:

  • Povećanje svesti o vašem brendu
  • Pokazivanju kulture poslovanja
  • Prikazivanje vašeg tima
  • Prikazivanje proizvoda
  • Prodaju
  • Saobraćanje brenda sa pratiocima

Uz to, svaka reklama, post ili story može da uključuje:

  • Caption
  • Hashtags
  • Opis do 2.200 karaktera

Ovo je više nego dovoljno da plasirate post koji će pomoći vašim ciljevima. Doduše bitno je da znate kako da ih upotrebite, u kojoj sekvinci da lakše ostvarite prodaju ukoliko je vaš cilj prodaja.

Ipak, lako je zaplesti se u sve opcije i mogućnosti, ali ukoliko ovladete njima značajno ćete povećati prodaju i osnažite vaše poslovanje. Ukoliko pretpostavimo da ćete ove nedelje izbaciti samo 3 storija, predlažemo da probate ovaj metod kako bi povećali prodaju:

Dopustiste im da upoznaju vaš brend ili poslovanje

Jedna od osnovnih grešaka koje brandovi i poslovanja prave jeste to što nisu dovoljno personalizovani. U poslednjih 20 godina primećeno je da ljudi mnogo češće kupuju od onih poslovanja sa čijim ciljevima mogu da se poistovete.

Naravno, ovo ne znači da morate da dajete u dobrotvorne svrhe od prodaje (iako bi to bilo lepo). Na osnovnom nivou to znači da možete deliti slike toga šta je „iza scene“, dakle šta se događa van radnog vremena.

Ukoliko je jako zanimljiv ili neobičan, ovakav story će zainteresovati veliki broj ljudi koji vas prate, ali i one koji nisu upoznati sa vašim poslovanjem. Instagram story nije samo kvalitetan za potrebe social media marketinga, već i za potrebe content marketinga uopšte.

Ovo je najprostiji način da stvorite instant povezanost između vaših kupaca i poslovanja. Sada imate njihovu pažnju.

Prikažite vaše proizvode

Sada kada ste jedna Instagram story iskoristili da privučete pažnju vaših potencijalnih kupaca, možete očekivati da će i sledeći pogledati. Ovo je pravi trenutak da ih upoznate sa vašim proizvodima.

Možete napraviti čitavu slajd prezentaciju svega što prodajtete, ili možete da izaberete najnovije proizvode. Prvi story je iskorišćen da biste stvorili emotivnu povezanost sa potencijalnim kupcem, a sada mu predstavljate šta prodajete.

Ovde se potrudite da što bolje iskoristite caption, hashtag-ove i opis. Tu možete upisati sve korisne informacije da vas kupci lakše pretraže ili dalje personalizujete brand.

Prilikom ovog Instagram story-ja uradite sve da što bolje prikažete perfomanse, prednosti i kvalitete toga što prodajete. Budući da će story nestati nakon 24 sata ostavite što više informacija na osnovu kojih će vas kupci lakše pretražiti.

To nije moguće ukoliko ne poradite na vašem „sales pitch-u“ ili prodajnom predlogu. Jednostavno, to je ono kako vi putem kanala digitalnog marketinga pokušavate da plasirate vaš proizvod na prodaju ljudima.

Stvorite osećaj užurbanosti u vašim kupcima

Imali ste njihovu pažnju i upoznali ste ih sa proizvoda, pa vaši kupci znaju ko ste i šta prodajete. Ostaje samo da ih „naterate“ da kupe.

Da ne bude zabune, ovaj potez i ovaj Instagram story je drugačiji od prethodnog. Velika zabuna leži u tome da je dovoljno da samo prikažete proizvode. To je dobro da vaši kupci znaju šta sve prodajete, ali naterati ih da kupe je nauka sama za sebe.

I ovde, možda i više nego igde vaši vanvremenska mudrost da pakovanje prodaje proizovd. Ukoliko uspete da stvorite osećaj užurbanosti, u smislu toga da imate jedinstvenu ponudu za vaše kupce, oni će i kupiti od vas.

Tako, ovaj poslednjih Instagram story može biti jednostavan zavšretak kombinacije besplatnog social media marketinga koji osigurava prodaju. Što je najbolje, zahteva malo napora i i sekvencu koju ćete izvesti u toku jedne radne nedelje.

Ostaje samo da eksperimentišete i testirate ovaj metod dok ne ostvarite prodaju. Zapamtite, jedna od najvećih prednosti digitalnog marketinga jeste u mogućnosti eksperimenta, analitike i optimizacije.