Greške u onlajn marketingu koje ćemo ostaviti u 2020.

Nije dovoljno samo investirati u onlajn kampanje - vrlo je važno pri tome donositi mudre poslovne odluke i izbegavati krucijalne greške u internet oglašavanju. Uporno ponavljanje velikih grešaka, onemogućiće ostvarivanje optimalnih rezultata kampanje. Ako deluje da sve radite pravilno, a rezultati izostaju, povedite računa o mogućim propustima u onlajn nastupu. Sam kraj godine je pravi trenutak da se osvrnete na postignute rezultate, da uočite greške i počnete da radite na sanaciji. Potrudili smo se da sačinimo spisak većih grešaka u onlajn nastupu, koje možda sabotiraju vaš put do zasluženog poslovnog uspeha.

1. Nepostojeća mailing lista

Čak i ako uspešno sprovodite onlajn kampanje i SEO, nećete postići optimalne rezultate ako pažnju ne posvetite imejl marketingu. Već smo nekoliko puta istakli i opet ćemo ponoviti - mailing liste su zlata vredne. Sa osobama koje vam ostave svoje imejl adrese, komunikaciju od samog starta možete podići na viši nivo. Putem imejla ih možete podsetiti na postojeću ponudu ili ih obavestiti o akcijama ili sezonskim sniženjima. Komunikacija putem imejla je u određenoj meri personalizovana, pa se lakše razvija poverenje i veće su šanse da će osoba kojoj se obraćate na ovaj način postati stalna mušterija. S druge strane, vodite računa da ne zatrpavate inbox, jer će vaše mejlove potencijalne mušterije ubrzo doživeti kao spam. Umereni nastup uz prijateljsko podsećanje da ste i dalje otvoreni za saradnju, često su inicijatori uspešne konverzije.

2. Slabo brendiranje i nepristupačan sajt

Google će prilikom pretrage ponuditi listu optimalnih rezultata za upisane ključne reči. Inicijator pretrage će baciti pogled na top rezultate i kliknuti na jedan od prva tri (maksimalno prvih pet) ponuđenih odgovora. Ako je vaš sajt rangiran ispod petog mesta u Google pretrazi prema važnim ključnim rečima, vreme je da se zapitate gde grešite.

Google će uvek ceniti poznate i cenjene brendove i visoko ih rangirati. Razlog za to je alergija najvećeg svetskog pretraživača na lažne vesti i lažno oglašavanje. Ako je sajt posećen, a posetioci sajta izražavaju svoje zadovoljstvo uslugom i često se vraćaju - eto dokaza da je reč o legitimnom brendu, koji zaslužuje odlično rangiranje. Savetujemo da se potrudite da vaš sajt bude user-friendly, brz i bez bagova. Pažnja internet korisnika je danas krhka - ako u prvoj minuti ne dođu do željene informacije, napuštaju sajt i više se ne vraćaju. Sajt mora biti dovoljno zanimljiv da privuče i zadrži pažnju, ali i dovoljno praktičan da ceo proces pretrage i kupovine učini jasnim i jednostavnim. Ako se posetioci uvek vraćaju po još, Google-u je jasno da pružate vrhunski kvalitet i odličnu uslugu.

3. Strah od video promocije

Ako ste kampanju započeli isključivo objavom tekstualnog sadržaja, to apsolutno ne znači da se tu morate zadržati. Većina platformi (Facebook, Instagram, LinkedIn), sve više podstiče objavu video materijala. To svakako ne znači da bi trebalo odustati od tekstualnog sadržaja i tradicionalnih vizuala, nego da ograničenja ne bi trebalo da bude.

4. Ograničavanje broja marketing kanala

Vaš onlajn nastup trebalo bi da prati ciljanu publiku. Tamo gde se nalazi publika, trebalo bi da se nađe i vaša prodajna poruka. Međutim, retko koja targetirana grupa će se držati samo jedne platforme. Skloni smo da “skakućemo” između platformi, jer različite platforme koristimo u potrazi za različitim informacijama. Twitter servira akteulene vesti i otvoren je prostor za debate, Facebook je pun mimova i nudi od svega po malo, Instagram je idealan za praćenje poznatih, vizuelne postove i, odskora, onlajn kupovinu, You Tube posećujemo radi zabave ili u potrazi za zanimljivim životnim pričama… Povremeni LinkedIn postovi postaju deo onlajn nastupa svih poslovanja koja žele da napreduju. Ako se naša ciljana publika nalazi na svim navedenim platformama, zašto se i naša prodajna poruka nije tamo zaputila? Nemojte ograničavati broj marketing kanala na koje usmeravate svoje kampanje i pokušajte da gledate što širu sliku. Rezultati vas mogu iznenaditi.

Ako ste prepoznali svoje propuste u nekoj od navedenih grešaka, vreme je da okrenete novu stranicu. Greške koje su vas do sada pratile, ostavite u 2020. godini. Godina na isteku će retko kome ostati u dragom sećanju, pa je možda idealna prilika da se oprostite i od svih svojih grešaka, strahova i sumnji. U novu godinu uđite mudriji, hrabriji i naoružani znanjem.

Ukoliko smatrate da postignuti rezultati ne prikazuju verodostojno sav napor koji ste uložili u svoj onlajn nastup, slobodno se obratite InDigital timu. Možda su u pitanju sitni propusti koji mogu dovesti do krupnih posledica. Zajedno ćemo lako pronaći rešenje i lansirati kampanju koja garantuje vrhunske rezultate.