Fejsbuk - radno mesto vašeg poslovanja

Prema najnovijim podacima, gotovo polovina populacije (oko 3.03 milijarde ljudi), koristi društvene mreže. U disciplini broja korisnika, Fejsbuk ubedljivo vodi ispred drugoplasiranog Jutjuba. Informacije iz prvih meseci 2019. godine, pokazuju da ova platforma broji skoro 2.3 milijarde korisnika. Pored toga, na Fejsbuku su kreirani nalozi za više od 40 miliona poslovanja. Prema statističkim podacima, Fejsbuk u Srbiji ima preko 2 miliona korisnika.

Sve ove informacije govore jedno: ukoliko želite da se upustite u onlajn menadžment, ako je SMM (Social Media Marketing) nezaobilazan korak ka rastu vašeg poslovanja, Fejsbuk je platforma na koju bi trebalo usmeriti kreativne i finansijske resurse.

Prvi korak ka brendiranju na društvenim mrežama, tiče se kreiranja naloga. Fejsbuk, u tom smislu, nudi višestruki izbor, a na vama je da odlučite koji tip naloga će efektno prikazati vaše poslovanje:

  • Lični profil (Personal Page)
  • Fejsbuk stranica (Facebook Page)
  • Fejsbuk grupa (Facebook Group)

Na samom početku, pomoći ćemo vam da jednu od ponuđenih opcija, odmah precrtate s liste mogućnosti:

Personalni Fejsbuk profil nikada ne bi trebalo koristiti u poslovne svrhe.

Kao što samo ime kaže, reč je o personalnom nalogu, na koji kačite personalizovane postove, delite informacije i mišljenja, šaljete i dobijate zahteve za prijateljstva i donosite odluke zasnovane isključivo na svom temperamentu i trenutnom raspoloženju. S tim u vezi, nijedno poslovanje ne bi trebalo da odaje hirove žive osobe. Daleko od toga da bi prezentovanje poslovanja na društvenoj mreži, trebalo da nastupi bez ikakve emocije i gotovo robotizovano. Ali, atmosfera ipak ne može biti ni potpuno intimna i zasićena emocijama. Sem toga, predstavljanje poslovanja s ličnog profila, ne uliva poverenje postojećim i potencijalnim klijentima. Fejsbuk profil je lični nalog, kreiran za komunikaciju među pojedincima, a ne između korporacija. Stoga ćemo ovu opciju automatski isključiti, te preostaju dve:

Fejsbuk stranica ili Fejsbuk grupa?

Iako razlike nisu eksplicitne, stranica i grupa se ipak razlikuju, po ulozi i nameni. Sam Fejsbuk objašnjava da su Fejsbuk stranice osmišljenje kao zvanični profili poznatih ličnosti, poslovanja, organizacija i sličnih entiteta. Za razliku od profila, Fejsbuk stranice su javne i vidljive svima. Dakle, svaki korisnik može lajkovati stranicu, zapratiti sadržaj, odnosno entitet koji stranica predstavlja i tako postati deo neograničene grupe istomišljenika, koja raste iz dana u dan. Preko Fejsbuk stranice, korisnik dobija željena obaveštenja i komunicira s drugim pratiocima, ili s administratorima.

Za razliku od Fejsbuk stranica, Fejsbuk grupe su osmišljene kao forumi - mesta okupljanja manjeg broja istomišljenika i prostor u kome korisnici mogu deliti svoja opažanja, izraziti mišljenja i razmenjivati komentare. Cilj grupe je okupljanje oko nekog zajedničkog interesa, cilja ili potrebe. Kreatori (kasnije, najčešće i administratori) sami odlučuju da li će grupa biti javna i dostupna svima, da li će pristup zahtevati odobrenje administratora ili će grupa ostati potpuno intimna, a novi članovi će pristupati isključivo po pozivu.

Već smo utvrdili da lični profil nije dobar izbor za predstavljanje poslovanja na društvenoj mreži. Najbitnije karakteristike stranice i grupe, su upravo različite mogućnosti koje ovi nalozi nude, prilikom prezentacije poslovanja. Ako govorimo o stranici, objave postavlja odgovorno lice, u ime organizacije. U grupama postuje pojedinac, u svoje lično ime.

Fejsbuk grupe nailaze na ograničenja, koja otežavaju optimalan onlajn nastup jedne kompanije. Grupa zvanično nema limit kapaciteta. Međutim, kada dostigne cifru od 5000 članova, administratori grupe automatski gube dve važne opcije: mogućnost slanja jedne pozivnice na događaj svim članovima istovremeno i mogućnost slanja jedne poruke svim učesnicima.

Fejsbuk stranica, naprotiv, sa sobom nosi brojne prednosti. Za početak, stranici može da pristupi svako, jednostavnim klikom na dugme. Za razliku od profila i grupe, stranica nije ograničena brojem korisnika koji joj mogu pristupiti. Poslednje i najvažnije, jedino stranica omogućava uvid u saobraćaj na nalogu, što znači da su merljivi svi parametri, neophodni za dalju analizu uspešnosti nastupa.

Facebook insights je metrika dostupna isključivo administratorima stranica i nudi brojne parametre:

  • Vidljivost postova
  • Broj aktivnih korisnika na devnom, nedeljnom i mesečnom nivou
  • Ukupan fidbek na određeni post (komentari i lajkovi u odnosu na broj pregleda)
  • Demografija (pol, starost i geografsko područje korisnika)
  • Broj pregleda video/audio/foto sadržaja
  • I mnogi, mnogi drugi…

S obzirom na činjenicu da je relevantna metrika ključna za analizu efikasnosti SMM (Social Media Marketing), dolazimo do zaključka da je Fejsbuk stranica pravi oblik prezentacije poslovanja, na ovoj platformi.

Digitalni marketing je marketing budućnosti, pa se sve više zadataka vezanih za brend menadžment i promociju poslovanja, usmerava na društvene mreže i internet oglašavanje. Ukoliko ste već otvorili nalog za svoje poslovanje, ali i dalje razmišljate o kampanji koja bi zapala za oko ciljanoj publici - slobodno nam se obratite. Ako se, pak, do sada niste zanimali za onlajn promociju i komunikaciju s klijentima, pravi je trenutak da se predomislite. Bitno je održati korak s konkurencijom, kako u stvarnom, tako i u virtuelnom svetu. InDigital vam u tome može pomoći.