Facebook ads: zašto baš meni iskače baš ova reklama

Sve više elemenata našeg socijalnog života, seli se na društvene mreže. Dogovori, pregovori, razgovori i dileme - sve se rešava onlajn, u rastućoj zajednici internet korisnika. Privatna i poslovna komunikacija, takođe se premestila u socijalne medije, jer je protok bitnih informacija daleko lakši i brži. Tamo gde su ljudi - mora da bude i reklama. Reklama koja ne stiže do svoje ciljne publike, samo je par mudrih redova i lepa slika. Ako su se komunikacija, interakcija, poslovanje i angažman, stacionirali na društvenim mrežama, tamo je mesto i vašoj reklami.

Statistika kaže da je 1.6 milijardi ljudi širom sveta, povezano sa malim poslovanjima preko Facebooka. To Facebook ujedno čini otvorenim i ogromnim onlajn tržištem. Već je bilo reči o značaju kreiranja Facebook stranice za preduzeće - bilo da se radi o manofakturi, ili velikoj kompaniji. Preko stranice komunicirate sa postojećim i potencijalnim klijentima i sprovodite strategije, kako biste uvek bili korak ispred konukrencije. Međutim, deljene objave vidljive su samo članovima, koji su već našli i zapratili stranicu. I dalje postoji čitava armija potencijalnih klijenata, do kojih ne dopire vaš pažljivo osmišljen social media pristup. Pravo je vreme za Facebook ads.

Facebook ads su upravo ono što i samo ime kaže: oglasi koji se pojavljuju na Facebooku (i ne samo Facebooku) i to ciljnoj grupi koju definišete prema odabranim parametrima.

Pre nego što postavite oglas i započnete promociju širom društvenih mreža, neophodno je da utvrdite nekoliko bitnih elemenata:

1. Ciljevi oglašavanja (Objectives)

Na samom početku, bitno je da definišete i formulišete osnovni cilj oglašavanja. S tim u vezi, možete da izaberete oglase različitog efekta:

  • Ukoliko izaberete Awerenes objecitves, oglasom privlačite pažnju. Cilj je da se pročuje ime vaše kompanije i tako učvrsti i pozicija brenda (Brand awareness). U skladu s raspoloživim budžetom, ostvarićete kontakt s maksimalnim brojem članova ciljne grupe (Reach).
  • Consideration objectives namenjeni su za povećan angažman ljudi, kada je reč o saobraćaju na sajtu (Traffic) i instalaciji vaših aplikacija (App Installs). Pomoću lead oglasa, navešćete targetiranu grupu ljudi da vam ostavi svoje kontakt informacije, što može biti ključan faktor za nastavak kampanje. Pruža se i opcija prikazivanja videa potencijalnim klijentima i slanja Messenger poruka, za što obuhvatniju komunikaciju. Pojačaćete angažman na svojoj stranici, kroz komentare, deljenja i lajkove (Engagement).
  • Conversion objectives su fokusirani na prodaju. Opcije su da povećate onlajn prodaju - preko sajta ili aplikacije (Conversions), da optimizujete posetu vašim prodajnim objekatima (Store Visits) ili promovišete novi katalog (Catalogue Sales).
2. Targetiranje publike (Audiences)

Sve prikupljene informacije o postojećim klijentima, iskoristite da utvrdite osnovne karakteristike vaše ciljne grupe. Utvrdite parametre, kao što su starost, lokacija, demografija, interesovanja i tipično ponašanje prosečnog korisnika vašeg proizvoda ili usluge. Od izuzetne je važnosti da ovom elementu posvetite pažnju, budući da uspeh cele kampanje u velikoj meri zavisi od optimalno targetirane ciljne grupe.

3. Pozicioniranje oglasa (Ad Placements)

Sledeći korak jeste da odlučite na kojim platformama želite da se vaš oglas pojavi: Facebook, Instagram, Messenger, Audince Network. Ovde možete izvršiti podešavanja oglasa za određene mobilne uređaje i različite brzine konekcije.

4. Definisanje budžeta (Budgeting)

Vrlo je važno da unapred definišete budžet, zarad optimizacije kampanje. Utvrdite kompletan (Lifetime) i dnevni (Daily) budžet, koji ste spremni da izdvojite za Facebook oglašavanje. Ovakva ograničenja pomoći će vam da u toku kampanje ostanete u svojim finansijskim okvirima.

5. Izbor formata (Ad Formats)

Ponuđeno je 6 različitih formata vaše Facebook reklame. Svaki je dizajniran tako da bude prilagođen različitim uređajima i internet konekcijama:

  • Vaš oglas može da se sastoji od samo jedne - visoko kvalitetne slike i propratnog teksta (Photo).
  • Možete odabrati i reklamu u obliku kraćeg ili dužeg videa (Video).
  • Sledeći format je Stories, a ruke su vam poprilično odrešene kada je reč o izražavanju kreativnosti. Stories format se lako menja i prilagođava, kako biste kroz svojevrsnu priču (putem niza slika i videa) istakli najbitnije elemente svog poslovanja.
  • Messenger vam omogućava otvorenu komunikaciju s potencijalnim korisinicima vaših proizvoda i usluga. Ovo je svakako najdirektniji pristup.
  • Carousel je format koji vam nudi prikaz do 10 slika ili videa u jednom oglasu. Pomoću ovog formata lako ćete promovisati više proizvoda ili predstaviti svoj brend nizom slika.
  • Slideshow format je najbolji izbor ukoliko želite da vaš oglas bude dostupan na svim uređajima, bez obzira na brzinu internet konekcije.
  • Collection je format koji omogućava korisnicima da otkriju vaš brend, pretraže ponudu i izvrše kupovinu. Ovaj format zahteva brzu konekciju, ali je izrazito produktivan.
  • Playables omogućava interakciju pre kupovine ili skidanja aplikacije. Namenjen je za tzv. try-before-you-buy iskustvo.
6. Aukcija oglasa (Ad Auctions)

Nakon što realizujete svoj oglas, on prolazi kroz Facebook aukciju, kako bi bio objavljen u pravo vreme na pravom mestu. Facebook aukcija ipak nema veze sa svotom novca koju ste spremni da izdvojite za oglašavanje - reč je o proceni kvaliteta oglasa.

Naime, u obzir se uzimaju 3 ključna elementa:

  • Licitacija
  • Procena potencijalnog angažmana
  • Kvalitet i relevantnost oglasa

Ukoliko vaš oglas izaziva negativne reakcije (feedback), reklama gubi na sveukupnoj vrednosti. Ako je mnogo ljudi zainteresovano za vaš oglas, njegova vrednost raste.

7. Procena uspeha oglasa i dodatna podešavanja (Measure your ads)

Nakon što je vaš oglas pušten u promet, potrebni su vam izveštaji i statistika, kako biste mogli precizno da procenite uspeh kampanje. U pomoć priskače Ads Manager. Ako ste promociju vršili putem nekoliko formata, sada je trenutak da uporedite rezultate i prilagodite dalju kampanju zahtevima tržišta.

Ukoliko se nalazite s druge strane oglasa i pitate se: zašto baš meni iskače baš ova reklama, odgovor možete pronaći i na samom oglasu. U gornjem desnom uglu kliknite na tri tačkice i u meniju izaberite Why am I seeing this ad? Facebook će vam dati odgovor.

Ono što je sigurno - Facebook je pravo mesto za vašu reklamu. Čime god da se bavite, deo vaše klijentele se sigurno nalazi na ovoj društvenoj mreži. Ulaganje u Facebook ads je dobro potrošen novac. Međutim, koliko god da je reklama dobo osmišljena, neće dati željene rezultate ukoliko se ne uklopi u pravi format i ne usmeri ka ciljnoj publici. InDigital će na sebe savesno preuzeti ovaj ključni zadatak. Predlažemo da i vi profitirate od našeg dugogodišnjeg iskustva u vođenju social media kampanja.