Kako da personalizujete email i naterate klijente da učine šta vi želite

O email marketingu se dugo i opširno piše kao metodi koja uz malo do nimalo novca ostvaruje neverovatan ROI. Međutim, dok se da ovladati automatizacijom, email servisom, pa i pravljenjem kampanja, većina mejlova koja dobijamo i šaljemo nisu personalizovani. Ovo je mana 95% kampanja.

Zato smo pripremili par jednostavnih koraka koje možete da iskoristite da personalizujete email. Ovo su koraci koje trebate preduzeti:

Skupite osnovne podatke

Da biste uopšte započeli proces personalizacije neophodno je da prikupite najvažnije podatke a u njih se ubrajaju ime i prezime, adresa, i broj telefona kao osnovni. Naravno, u zavisnosti od vašeg poslovanja, tu možete ubaciti i brojne druge informacije koje mogu biti od koristi.

Prilikom skupljanja podataka možete krenuti od onoga što vam je najbliže, a to je sam email. Ukoliko su već bili na vašem sajtu, i prijavili se kroz lead magnet ili su vam slali mejlove, tu već možete imati neophodne podatke. Takođe, ukoliko vodite kampanju na društvenim mrežama, možete pretražiti ko posećuje vaše profile i odatle izvući najbitnije informacije i kada sve to imate spremni ste da segmentirate listu.

Segmentirajte liste

Nakon što ste prikupili podatke vreme je da segmentirate listu kontakata kojima ćete slati personalizovan email. Ovo je ključan korak u personalizaciji, budući da je baš to ono što ga čini drugačijim od kampanja u kojima se mejl šalje na sve dostupne adrese u bazi adresa. Na osnovu toga što imate, morate da procenite koji bi kontakti bili raspoloženi da preduzmu akciju koju vi želite.

Dobro je segmentirati više lista, jer recimo veliki broj kontakata, osim ako nemate baš jako poslovanje, neće uvek kupiti od vas. Tada, možete organizovati kontakte prema onome što želite da oni uradite, ali pre toga prema onome što biste vi želite da oni urade. Kada imate jasne ciljeve vaše kampanje, biće vam mnogo lakše da napravite liste.

Što ste više informacija pokupili, to ćete biti lakše da segmentirate liste. Što preciznije segmentirate listu i “uparite kontakte” po različitim kriterijumima to ćete više uspeha imati u narednom koraku. Još jednom, kontakti treba da budu segmentirani na osnovu toga šta želite da oni urade.

Biranje akcije emaila

Segmentacija je predstavljala korak u kome ste birali kome ćete slali mejlove, tačnije ono telo kontakata kome ćete ih slati. Međutim, biranje akcije emaila je ono zbog čega ste to radili, budući da će to usloviti poslednji korak a to je pisanje samog emaila.

Ovde možete izabrati neke od ciljeva koje bi imala email marketing kampanja. Dakle to može biti prodaja, slanje vaših ponuda, slanje dodatnih informacija klijenata, kao i uvlačenje klijenata u duge prodajne cikluse. Šta god da odlučite, morate se postarati da imate odgovorajući email format koji ćete im slati.

Ovo znači da imate pravi format u smislu dizajna, dužina, call-to-action (poziva na akciju), kao i odgovarajuću dužinu copy-ja. Dakle, neki mejlovi mogu biti kraći i praktičniji u zavinosti od toga kakva vam je segmentirana lista. To znači da ne samo što treba da imate dobar copy, vaš mejl mora i vizuelno da bude primamljiv za onoga koji ga dobija.

Naravno, da bi personalizacija bila uspešna, morate obaviti i poslednji korak, morate napisati personalizovan copy.

Pisanje copy-ja, slanje, testiranje

Konačno, dolazimo do onoga što personalizuje unutar personalizujućeg emaila. Možete sve korake sprovesti do perfekcije ali sve pada u vodu ako nemate dobar copy. Dobar copy ima moć da hipnotiše vašeg klijenta.

Iskoristite sve prethodne korake i probajte da zamislite osobu kojoj pišete. Ovde će biti od posebnog značaja ako ste sakupili dosta informacija u prvoj fazi. Zatim, lista koju ste segmentirali će vas približiti personi ili fiktivnoj ličnosti kojoj pišete, a koja se temelji na kontaktima iz liste. Ne zaboravite da ga prilagodite akciju koju mejl treba da proizvede.

Ukoliko ste pratili sve ove korake, na pravom ste putu da imate personalizovan email koji bi trebao da ostvari neverovatne rezultate. Sada ga pošaljite, i sačekajte da vidite kakav ćete odziv imati.

Na osnovu analitike koju sada imate, možete napraviti novu kampanju, ali izmeniti stvari koje vam se čine kao da nisu “uradile posao”. Budite uporni i napravite novu verziju emaila, napišite novi copy i promenite nešto u dizajnu. Zatim, posle nekog vremena pošaljite novu ponudu vašoj listi i verovatno ćete imati bolje rezultate, što znači da je testiranje bilo uspešno.