Budućnost digitalnog marketinga - najnoviji trendovi za 2021.

Priča o budućnosti marketinga podrazumeva procenu promena koje nam donosi onlajn oglašavanje. Promene u načinu i obimu oglašavanja na društvenim mrežama, u određenoj meri mogu uticati na odlučnost i samopouzdanje marketara. Ipak, svesni smo da promene moramo prihvatiti i prilagoditi im se, kako bismo nastavili uspešno da pratimo aktuelne trendove i realizujemo vrhunske rezultate. U nastavku teksta otkrijte najnovije trendove i šta to svet digitalnog marketinga čeka u skorijoj budućnosti.

1. Veštačka inteligencija (AI)

Upotreba veštačke inteligencije u onlajn oglašavanju pre je realnost nego daleka budućnost. Činjenica je da različite platforme kreiraju digitalne avatare korisnika - prema podacima koje prikupe, a na osnovu naših onlajn aktivnosti (stranice koje pratimo, statusi i fotografije koje lajkujemo…). Iako na prvu loptu deluje zastrašujuće što nas jedan Facebook tako pomno prati, činjenica je da će napredak veštačke inteligencije u velikoj meri pojednostaviti i unaprediti onlajn oglašavanje. Naime, što digitalni avatar više liči na stvarnu osobu koju predstavlja, to postajemo svesniji potreba te osobe u stvarnom životu, te zaključujemo da li je ona predstavnik naše ciljne publike.

Veštačka inteligencija olakšava i komunikaciju s korisnicima putem chatbox-a. Velike kompanije ne bi mogle ni da zamisle interakciju s klijentima na bilo koji drugi način, a trend se sve više širi i na manja poslovanja. Smatra se da će tržište AI dostići neverovatnih 190 milijardi dolara do 2025. godine.

2. Glasovna pretraga (Voice search)

Siri ili Aleksa - sve više domaćinstava koristi napredne tehnologije glasovnih komandi za olakšavanje svakodnevnih aktivnosti. Paljenje i gašenje svetala, podešavanje tajmera, pravljenje podsetnika i raznovrsne pretrage - za akciju je potrebna samo jedna glasovna naredba. Trend je započeo u SAD-u, ali se sve više širi. Google Assistant postaje vredan pomoćnik, kojem možemo pristupiti i preko pametnog telefona, a koji pronalazi optimalna rešenja na osnovu glasovnih inputa.

Smatra se da će tržište opreme vezane za Voice search biti vredno čak 40 milijardi dolara za samo nekoliko godina. Na kreativnim marketarima ostaje da smisle najbolji način kako da oglašavanje ukomponuju u celu priču. Reč je o tehnologiji koja se razvija munjevitom brzinom i postaje deo života osoba koje pripadaju različitim ciljnim grupama. Upravo raznolikost publike koja koristi krajnji proizvod, od Voice search tehnologije stvara pogodno tle za uspešan onlajn marketing.

3. Influencer marketing

U svetu influencer marketinga već godinama vlada nepoverenje. Prosto i jednostavno - ljudi su svesni da influenceri papreno naplate svaku lepu reč koju iznesu o određenom proizvodu i da u većini slučajeva u etar ne iznose svoje iskreno mišljenje (ma koliko naglašavali da bi promovisani proizvod koristili čak i da nisu plaćeni).

Drugi razlog je diskrepanca između poznatih i bogatih ličnosti i “običnog” čoveka. Teško nam je da pojmimo da nas neka poznata osoba potpuno razume, jer nam se stilovi života potpuno razlikuju. Ako svetski poznata zvezda hvali kvalitet drogerijske farbe za kosu i ističe jednostavnost aplikacije - javlja se crv sumnje. Svesni smo da slavna osoba sebi može priuštiti češće posete frizeru i da se verovatno neće zamajavati farbanjem kose u kućnim uslovima (sem ako frizer po pozivu ne dolazi i na kućnu adresu).

Sumnja i nepoverenje koji se rađaju između krupnih influencera i publike, nikako ne idu u prilog proizvođaču ili distributeru proizvoda. Zbog toga je izvesno da će u budućnosti u prvi plan doći takozvani mikro influenceri. U pitanju su osobe koje redovno postavljaju sadržaj na određene platforme, imaju vernu publiku, ali se sa njima širi auditorijum može i poistovetiti. Primera radi, majke će pre verovati preporukama “lokalne” mame koja se suočava sa sličnim problemima, nego slavne mame sa kojom ne mogu pronaći zajedničke teme. Ovu marketing strategiju već je počeo da primenjuje lanac supermarketa na Islandu. Uvedeni su novi glavni likovi kampanja - poznate ličnosti su zamenjene mikro influencerima. Redefinisana strategija ostvarila je ogroman uspeh i fantastične rezultate.

4. Interaktivni sadržaj

Pažnju onlajn publike danas je teško pridobiti, a još teže zadržati. Kreativni kopiji i inspirativni vizuali više nisu dovoljni. Vreme je da doživljaj podignemo na viši nivo.

Interaktivni sadržaj ne smemo ograničavati samo na veb stranice. Oglasi na društvenim mrežama takođe moraju da dožive preobražaj. To svakako ne znači da bi trebalo odustati od klasičnih tekstualnih oglasa, nego da kampanju ponekad možemo začiniti interaktivnim sadržajem. Video reklame na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram i You Tube, imaju moć da publici približe tematiku kroz interaktivno delovanje.

Primera radi, ako je reč o pet shop-u, u interaktivnom videu bi se mogla ponuditi opcija izbora: da li je vaš ljubimac pas, mačka, papagaj, hrčak (kliknete na mačku), da li je ljubimac sterilisan (da ili ne), da li izlazi napolje (da ili ne), koliko imate ljubimaca (klik na broj). Na ovaj način se svaki oglas dodatno personalizuje, a publika ima utisak da ste odvojili vreme i fokusirali se upravo na njihove potrebe. U svetu pojačane generalizacije, personalizacija oglasa se uvek ceni. Sem toga, kroz jedan dobro osmišljen interaktivni video se može poraditi na sužavanju levka, što će doprineti preciznom definisanju publike koja reaguje na sadržaj.

Deluje da će onlajn oglašavanje u narednom periodu prvo morati pomalo da se zakomplikuje, kako bi se čitav proces kasnije pojednostavio. Otvaraju se nova vrata, kreiraju nove platforme, a menjaju postojeće. Marketari moraju utvrditi kako da na najbolji način iskoriste nove ili unaprede aktuelne kanale komunikacije. U godini pred nama i godinama koje slede, marketare očekuju izazovi i niz prekretnica. Kao što rekosmo na početku teksta - promenama se moramo prilagoditi, kako bismo nastavili da realizujemo vrhunske rezultate.