Engagement metrika i kako je povećati

Gotovo svako poslovanje danas, prilikom onlajn oglašavanja, koristi i usluge Fejsbuka. Međutim, pre bilo kakve akcije, potrebno je ustanoviti koje metrike bi trebalo pratiti, kako biste bili sigurni da se vaše poslovanje zaista kreće u pravom smeru.

Neke od najznačajnijih dostupnih metrika su:

  • reach
  • engagement
  • impressions
  • page likes
  • video metrike

Lajkovi predstavljaju tzv. “sivo merilo” - ne može im se potpuno verovati, jer ne daju precizne informacije. Dobar primer bi bila stranica humorističnog sadržaja, koja prodaje majice: ostvariće gotovo milion lajkova, ali i prodaju koja je daleko ispod tog broja. Broj lajkova nije direktno proporcionalan broju prodaja.

Sličnu reputaciju imaju i video metrike, koje mogu biti deo vašeg “prodajnog levka”, ali, samostalno, ipak ne mogu da vrše prodaju. Impresija predstavlja statistiku broja prikaza reklame, a reach se odnosi na broj korisnika do kojih su postovi stigli. Dakle, nećete pogrešiti ako koristite reach i impresije, kao osnovne metrike uspeha vaše social media kampanje. Međutim, imajte na umu da ove metrike, same po sebi, nisu merilo prodaje.

Engagement pokazuje broj pratilaca vaše strane koji, istovremeno, ostvaruju poslovnu saradnju s vašom kompanijom. Stoga se ova metrika smatra najpouzdanijom i veruje se da prikazuje stvarno stanje uspešnosti poslovanja. Meri se na osnovu broja klikova na CTA i postove i posećenosti kanala prodaje, na Fejsbuk stranici.

Engagement metriku možete unaprediti na sledeći način:

Personalizujte svoj brend

Za početak, uključite svoju publiku u razgovor:

  • postavljajte pitanja publici, za direktne povratne informacije o poslovanju
  • dopustite im da učestvuju u izgradnji slike samog branda
  • koristite njihove materijale za sopstvenu promociju

Nastojte da što više komunicirate sa svojom publikom. Iako je primarni cilj prodaja, opšte načelo marketinga nalaže da ponudite i vrednost.

Potencijalni kupci žele da osete da vam je zaista stalo. Postavljajte im pitanja, razgovarajte o njihovim problemima i probaite da ih što bolje razumete.

Uredite i dodajte vizual svom sadržaju

Tviter post je ograničen na 280 karaktera po postu. Instagram je platforma za deljenje pretežno vizuelnog sadržaja, a Fejsbuk nudi objave i pisanog i vizuelnog karaktera. Iskoristite ove informacije u svoju korist.

Na Fejsbuku možete objaviti opsežne postove i na sve još dodati vizuelni sadržaj (slike ili video). Izrada video materijala za potrebe social media kampanje, je daleko zahtevnija i komplikovanija od upotrebe slika.

Sadržaj je najbolje upotpuniti:

  • problemima vaših kupaca i rešenjima za iste
  • prednostima vašeg poslovanja
  • komparacijom drugih proizvoda sa vašim
  • istraživanjem specifikacija proizvoda ili usluge

Dalje, sa sadržajem možete eksperimentisati, tako što ćete:

  • menjati dužinu postova
  • dozvoliti različite nivoe interakcije
  • menjati odnos teksta i vizuala
Pišite kvalitetniji kopi

Kopi je krunski deo sadržaja, budući da je potpuno usmeren na prodaju proizvoda. Kreator kopija vaše social media marketing kampanje, trebalo bi da obrati pažnju na:

  • jasnu prezentaciju proizvoda ili usluga
  • isticanje benefita proizvoda
  • isticanje prednosti vašeg proizvoda ili poslovanja, u odnosu na konkurenciju

Kopi zaslužuje posebno mesto u okviru vaše Fejsbuk social media marketing kampanje. Kreativni sadržaj je sasvim usmeren na povećanje engamement-a, u vidu klikova, lajkova, šerova i odlazaka na linkove do vašeg sajta ili proizvoda.

Cilj celokupnog procesa je da navedete kupca na saradnju, putem amplifikacije engagement metrike. Nakon što ste sproveli istraživanje, personalizovali brend, napravili sadržaj koji se može deliti, postarajte se da kreirate dobar kopi, koji će zaokružiti engagement metriku.

Ne bojte se pokušaja i promašaja, prilikom ostvarivanja zadovoljavajuće engagement metrike. Ne zaboravite da testirate, analizirate i optimizujte. Koncentracijom na amplifikaciju engagement metrike, povećavate mogućnost prodaje svojih proizvoda ili usluga.