4 stvari koje čine kvalitetan lead magnet

Kako god da okrenemo email marketing je bitan, relavantan i popularan. Kao što smo pisali u ranijim postovima, on je tu i biće tu u vremenima koja dolaze. Pored svega ostalog što treba da imamo za uspešnu email kampanju, potrebno je da imamo i dobar lead magnet.

Lead magnet predstavlja ponudu unutar email-a koji šaljemo za koju bi primalac email-a trebao da uradi određenu akciju. Najčešće je ta akcija ostavljanje email adrese, koju uzimate da biste kasnije slali prodajne ponude vašim klijentima. Da bi lead magnet bio uspšen mora da je:

Napravljen baš za vaše klijente

Pre nego što krenete da pravite lead magnet, obratite pažnju na vaše klijente. Morate ih dobro upoznati i razumeti šta je ono što bi njih zainteresovalo. Ulaganje vremena u dizajn i pisanje sadržaja biće uzaludno potrošeno ukoliko magnet nije ono što vaši klijenti inače konzumiraju

Ovde je naglasak na tome kakav tip sadržaja njih zanima. Naime, ukoliko prodajete odeću vaš lead magnet može biti kupon, dok isto ne može da važi ako prodajete veš mašine. Za većinu poslovanja audio snimak ne bi bio pogodan, ali ukoliko se vi bavite seminarima onda je to nešto za šta bi klijenti bili zainteresovani.

Dakle, pre nego što krenete u izradu sadržaja procenite šta vašoj klijenteli treba. Bolji lead magnet znači više subscriber-a, što znači trenutno povećanje konverzija koja vodi do veće prodaje, i to samo od email marketinga.

Specifičan, da radi jednu konkretnu stvar

Prilikom bilo koje optimizacije u digitalnom marketingu, na primer landing page optimizacije, najbitnije je optimizovati je da radi jednu, specifičnu stvar i isto važi i za lead magnete.

Kada budete pravili lead magnet ograničite ga na to da proizvodi samo jedan efekat. Ako je vaš magnet tako projektovan da rešava 10 problema od jednom, izgledaće pre-ambciozno. Za uspeh ovakvih poduhvata stvaranje poverenja kod klijenta je vaš prioritet.

Odaberite određeni problem, ali ne tako da bude potpuno vezan za vaše poslovanje, već za klijentove probleme. Klijent nema dubinsko poznavanje vaše struke, usluge ili proizvoda, jednostavno, on kupuje istu da biste vi rešili problem.

Orijentišite se prema njemu i ne možete pogrešiti i tako omogućite sebi da mu ponudite vrednost koju drugde ne može da nađe.

Visoke vrednosti, da je jako važan klijentima

Kada govorimo o vrednosti lead magneta, govorimo da pružate više od toga nego što rešavate problem. U digitalnom marketingu, vrednost obično predstavlja onaj tip informacije ili akcije otkriven kroz dubinsko testiranje i iskustvo.

Primeri variraju od industrije do industrije, ali njihovo implementiranje daje novi karakter poslovanju. Nužno, to ne mora biti neki savet za prodaju, ili marketing konkretno, već može biti o bilo kom segmentu klijentovog poslovanja.

Zapravo, što je to nešto čime se klijent manje bavi ili smatra samorazumljivim, to postaje bitnije za klijenta. Drugačije rečeno, ukoliko je to neki segment poslovanja koji klijent obično preleće ili radi automatski, vi mu možete otkriti nešto i poboljšati njegovo poslovanje, pogotvo ako ta informacija može da se primeni istog trenutka.

Da im daje da nešto postignu sada

Najbitniji segment, ali i ono što “tera” klijenta da vam da email adresu, jeste da lead magnet može odmah da upotrebi. Iako je magnet dobro napravljen, sadržaj kvalitetan, klijent nema razloga da ga uzme ako mu ne omogućava da nešto postigne odmah.

Magneti nisu cilj vašeg email marketing ciklusa, već su samo jedan njegov deo. Iako značajni, oni su tu da vam pomognu da ostvarite ostatak vaših namera i prema tome, ukoliko magnet nije dovoljno precizan tako da odmah zasluži adresu morate ga optimizovati.

Webinari su savršeni primeri ovoga. Obično su najavljeni unapred i imaju ograničeni broj mesta. Stvaraju osećaj hitnosti, pa je klijent uslovljen da što pre da email adresu. Na njima možete da čujete informacije direktno od stručnjaka iz vaše industrije, što ih čine nezamenljivim. Ukoliko sada poslušate taj webinar, imaćete makar sat vremena neverovatnih informacija koja će sigurno biti primenljiva i poboljšati vaše poslovanje.

Ostaje vam samo da narpavite lead magnet, upakujete ga i napravite savršenu email ponudu. Kada dobijete njihovu adresu, iskoristite je da povećate dobit vašeg poslovanja i razvijete odnos sa vašim klijentima.